Hoćemo li pri tome izvršiti gradaciju kongnitivnih sposobnosti , i da li onda biti osoba može da se osporava nekom.sa smanjenim takvim sposobnostima , je li onda neko takav "manje osoba"?
Možemo mi rasclanjivati temu do atoma ali to nas odvodi od sustine.
U medicini se s razlogom odredjene faze u razvitku djeteta u utrobi majke nazivaju zigot, embrio ili fetus ...u suprotnom bi svaki abortus bio u vrlo ranoj dobi trudnoće ili ne, bio s pravom nazivam, ubistvom.
Ja sam naveo filozofska stajalista oko pojma personhood.
I opet ponavljam, u ovoj debati je vazno da su dva prava u konfliktu. Ja ne tvrdim ni sta je moralno a sta nije.
To je slicno ovome. Zamisli da si ti jedina osoba na svijetu koja davanjem svoje krvi mozes spasiti zivot nekom drugom u Mongoliji.
Moralno bi bilo od tebe da to i radis, ali niko te ne moze natjerati da to radis.
Da. Ali treba da zna, ako odluči da ne donira krv, da ce ta osoba umrijeti.
Pa ako moze zivjeti s tim, onda ok. No predociti posljedice svakako i tezinu.. Boze moj 10 prsta na ruci i nisu svi jednaki. Sto bi bili ljudi.
Hoćemo li pri tome izvršiti gradaciju kongnitivnih sposobnosti , i da li onda biti osoba može da se osporava nekom.sa smanjenim takvim sposobnostima , je li onda neko takav "manje osoba"?
Možemo mi rasclanjivati temu do atoma ali to nas odvodi od sustine.
U medicini se s razlogom odredjene faze u razvitku djeteta u utrobi majke nazivaju zigot, embrio ili fetus ...u suprotnom bi svaki abortus bio u vrlo ranoj dobi trudnoće ili ne, bio s pravom nazivam, ubistvom.
Ja sam naveo filozofska stajalista oko pojma personhood.
I opet ponavljam, u ovoj debati je vazno da su dva prava u konfliktu. Ja ne tvrdim ni sta je moralno a sta nije.
To je slicno ovome. Zamisli da si ti jedina osoba na svijetu koja davanjem svoje krvi mozes spasiti zivot nekom drugom u Mongoliji.
Moralno bi bilo od tebe da to i radis, ali niko te ne moze natjerati da to radis.
Hmmmm....Ček, onda...da li bismo mogli reći, da ako je pravo na život neridjenog djeteta u konfliktu prava majke na odluku o abortusu i ako je to pravno legalno njena privilegija, da li pravna valjanost tj legalnost podrazumijeva moralnost takve odluke?
Ja sam naveo filozofska stajalista oko pojma personhood.
I opet ponavljam, u ovoj debati je vazno da su dva prava u konfliktu. Ja ne tvrdim ni sta je moralno a sta nije.
To je slicno ovome. Zamisli da si ti jedina osoba na svijetu koja davanjem svoje krvi mozes spasiti zivot nekom drugom u Mongoliji.
Moralno bi bilo od tebe da to i radis, ali niko te ne moze natjerati da to radis.
Da. Ali treba da zna, ako odluči da ne donira krv, da ce ta osoba umrijeti.
Pa ako moze zivjeti s tim, onda ok. No predociti posljedice svakako i tezinu.. Boze moj 10 prsta na ruci i nisu svi jednaki.
Pa zene koje abortiraju sasvim sigurno znaju da ucestvuju u prekidanju neke vrste postojanja, zavisno od njihovih pogleda. Mogu to lakse ili teze podnijeti. Nezanemarljiv procenat abortusa obavljaju zene koje vec imaju djecu.
Ja opet zakasnih u kupovinu. Uglavnom, nisam za kamenovanje zene koja se odluči na abortus.. Ali sam i protiv olakotnih fluskula, koje umanjuju njen čin.
Nikakva podrska od mene, a pogotovo licemjerno davanje alibija. Za mozebitni nastavak i los primjer drugima takve prakse.
Odluči, jer je tako legalno. No nije moralno. I radiš konkretno to.
Posljedice su ...
Socrates je napisao/la: ↑17 okt 2020, 12:08
Sinoc sam se sjetio clanka od Caitlin Flanagan u Atlanticu iz decembra prosle godine.
Ona kaze da nije tako daleko vrijeme kada ce biti moguce odrzati u zivotu embrio izvan majcinog tijela, cak i u najranijoj fazi.
Ona se pita da li to znaci da ce svaka nezeljena trudnoca zavrsavati tako sto cemo embrio odvajati od nesudjene majke i dovoditi ga do zivota u "inkubatoru".
Ja nemam tu nikakve sumnje. Ako imamo tehnologiju da to uradimo, onda treba tako i raditi.
Samo sto se onda postavljaju druga pitanja, koje je i lejla navela.
uh, koliko tek pitanja i dvojbi nameće takav pristup. sve oko roditeljstva i porodice se dovodi u pitanje.
Sarajka je napisao/la: ↑17 okt 2020, 12:32
Ja opet zakasnih u kupovinu. Uglavnom, nisam za kamenovanje zene koja se odluči na abortus.. Ali sam i protiv olakotnih fluskula, koje umanjuju njen čin.
Nikakva podrska od mene, a pogotovo licemjerno davanje alibija. Za mozebitni nastavak i los primjer drugima takve prakse.
Odluči, jer je tako legalno. No nije moralno. I radiš konkretno to.
Posljedice su ...
1, 2, 3
Kraj.
da, s jedne strane.
ja sam navela i moralne dileme s druge strane, koje, takođe, nisu zanemarive, vrlo su ozbiljne.
zato ovo pitanje nije nije jednostavno i ne može se posmatrati samo s jednog aspekta, a zanemariti sve ostalo.
0
Zadnja izmjena: lejlamo, dana/u 17 okt 2020, 12:36, ukupno mijenjano 1 put.
Ja sam naveo filozofska stajalista oko pojma personhood.
I opet ponavljam, u ovoj debati je vazno da su dva prava u konfliktu. Ja ne tvrdim ni sta je moralno a sta nije.
To je slicno ovome. Zamisli da si ti jedina osoba na svijetu koja davanjem svoje krvi mozes spasiti zivot nekom drugom u Mongoliji.
Moralno bi bilo od tebe da to i radis, ali niko te ne moze natjerati da to radis.
Hmmmm....Ček, onda...da li bismo mogli reći, da ako je pravo na život neridjenog djeteta u konfliktu prava majke na odluku o abortusu i ako je to pravno legalno njena privilegija, da li pravna valjanost tj legalnost podrazumijeva moralnost takve odluke?
Bjez bolan Socrate odoh ja u filozofa!
To ja nisam rekao. Rekao sam eksplicitno da ne raspravljam o moralu, jer svi imamo drugacije moralne standarde.
Mada su zakoni bazirani na moralu, oni nisu uvijek bazirani na kategoricnim moralnim imperativima.
Recimo, nije moralno varati supruznika, ali nije ilegalno.
Zakoni moraju naci balans izmedju moralnih normi I zdravog razuma. Inace bi svi bili u zatvoru.
Sarajka je napisao/la: ↑17 okt 2020, 12:32
Ja opet zakasnih u kupovinu. Uglavnom, nisam za kamenovanje zene koja se odluči na abortus.. Ali sam i protiv olakotnih fluskula, koje umanjuju njen čin.
Nikakva podrska od mene, a pogotovo licemjerno davanje alibija. Za mozebitni nastavak i los primjer drugima takve prakse.
Odluči, jer je tako legalno. No nije moralno. I radiš konkretno to.
Posljedice su ...
1, 2, 3
Kraj.
da, s jedne strane.
ja sam navela i moralne dileme s druge strane, koje, takođe, nisu zanemarive, vrlo su ozbiljne.
zato ovo pitanje nije nije jednostavno i ne može se posmatrati samo s jednog aspekta, a zanemariti sve ostalo.
Mozemo temu širiti beskonačno.
Ima zena koje rode dijete, za koje unaprijed znaju da će biti henikepirano i da će njihov angazman oko tog djeteta biti 24/7.
Davati podršku takvim treba. I materijalnu i moralnu.
A ja ne mogu opravdavati nešto što je protiv svih mojih moralnih načela.
Ako moze neko zivjeti s prekidom trudnoće, ja mu kapu skidam. No moje učešće i podršku u takvoj situaciji nema.
kažem opet, nije jednostavno i isključiv pristup za ovakvu situaciju meni nije blizak.
doktori rade i insistiraju na amniocentezi s ciljem utvrđivanja genetskih anomalija kao indikacija za obavljanje abortusa, je li tako? bi li se to moglo interpretirati kao poticanje na ubijanje?
sve se mora uzeti u obzir, baš sve i individualno pristupiti ženi koja se javi u svojstvu kandidata za abortus.
lejlamo je napisao/la: ↑17 okt 2020, 12:50
kažem opet, nije jednostavno i isključiv pristup za ovakvu situaciju meni nije blizak.
doktori rade i insistiraju na amniocentezi s ciljem utvrđivanja genetskih anomalija kao indikacija za obavljanje abortusa, je li tako? bi li se to moglo interpretirati kao poticanje na ubijanje?
sve se mora uzeti u obzir, baš sve i individualno pristupiti ženi koja se javi u svojstvu kandidata za abortus.
Naravno da to nije poticanje na abortus. To je razvoj naukr koji prije 50 godina nije bio dostupan. Ili 30. da ne bubam.
I odluku majke u situaciji kad su anomalije utvrdjene ja mogu u potpunosti razumjeti. (Briga sta će sa tim djetetom biti nakon njene smrti i sl)
No ni rodjenu sestri ne bi licemjerno podrzala, da se odluci na abortus bez da joj predočim svoje vidjenje i posljedice tog cina.
Zaista ne bi.
Onda je li dovodimo u pitanje da li je, recimo, dijete sa down sindromom osoba? Je li i ono, ako već zaključimo da život počinje od začeća, ima pravo na život ili se ipak vrši selekcija?
Je li se onda odluka na abortus žene koja se ne smatra sposobnom da postane majka može smatrati brigom za budućnost tog djeteta, ili se percipira isključivo kao sebični čin?
lejlamo je napisao/la: ↑17 okt 2020, 13:13
Onda je li dovodimo u pitanje da li je, recimo, dijete sa down sindromom osoba? Je li i ono, ako već zaključimo da život počinje od začeća, ima pravo na život ili se ipak vrši selekcija?
Je li se onda odluka na abortus žene koja se ne smatra sposobnom da postane majka može smatrati brigom za budućnost tog djeteta, ili se percipira isključivo kao sebični čin?
Ti pokušavaš sada mic po mic izjednačiti brigu zene (koja će roditi dijete sa hendikepom i njene strahove, budućnost tog djeteta i moralnu dvojbu - te sebičnost definirati u tom slucaju) sa zenom koja donosi svjesno odluku bez ovih svih gore popratnih čimbenika teskih i neizvjesnih i odlučuje se na abortus. (Jer i nju moze muciti financijska pitanja, osuda okoline Ako je djete bez oca i sl)
lejlamo je napisao/la: ↑17 okt 2020, 12:50
kažem opet, nije jednostavno i isključiv pristup za ovakvu situaciju meni nije blizak.
doktori rade i insistiraju na amniocentezi s ciljem utvrđivanja genetskih anomalija kao indikacija za obavljanje abortusa, je li tako? bi li se to moglo interpretirati kao poticanje na ubijanje?
sve se mora uzeti u obzir, baš sve i individualno pristupiti ženi koja se javi u svojstvu kandidata za abortus.
Amniocenteza ili u novije vrijeme NIFTY (Non-Invasive Fetal TrisomY) je test koji otkriva kromozomske anomalije kod bebe. Obavlja se od 10 sedmice.
apsolutno ni jedan liječnik na svijetu neće preporučiti majci da pobaci dijete kod kojeg se utvrde te anomalije. To je suprotno etici i Hipokratovoj zakletvi Lejla.
Upravo ovdje se vidi sva kontradikcija prava majke vs prava neridjenog djeteta.
lejlamo je napisao/la: ↑17 okt 2020, 12:50
kažem opet, nije jednostavno i isključiv pristup za ovakvu situaciju meni nije blizak.
doktori rade i insistiraju na amniocentezi s ciljem utvrđivanja genetskih anomalija kao indikacija za obavljanje abortusa, je li tako? bi li se to moglo interpretirati kao poticanje na ubijanje?
sve se mora uzeti u obzir, baš sve i individualno pristupiti ženi koja se javi u svojstvu kandidata za abortus.
Amniocenteza ili u novije vrijeme NIFTY (Non-Invasive Fetal TrisomY) je test koji otkriva kromozomske anomalije kod bebe. Obavlja se od 10 sedmice.
apsolutno ni jedan liječnik na svijetu neće preporučiti majci da pobaci dijete kod kojeg se utvrde te anomalije. To je suprotno etici i Hipokratovoj zakletvi Lejla.
Upravo ovdje se vidi sva kontradikcija prava majke vs prava neridjenog djeteta.
Razumijem doktorsku etiku, ali nema ona vecu tezinu od bilo kojeg drugog argumenta Za I Protiv u ovoj diskusiji, samo zato sto je doktorska. Nema ni manju.