Moju generaciju su gnjavili marksizmom, danas djecu ubijaju u pojam vjeronaukom

Prenosimo sa portala...
Moderatori: Fatih, Max, Socrates
Avatar
storm
Administrator
Reactions: 36484
Postovi: 29541
Pridružen/a: 15 jul 2020, 12:19
Lokacija: 🇸🇮

Moju generaciju su gnjavili marksizmom, danas djecu ubijaju u pojam vjeronaukom

Post Postao/la storm »

slika

Piše: Željko Porobija



VJEROVALI ili ne, ali moja omiljena tema nije religija, nego obrazovanje. Dvadeset godina radio sam kao profesor i vidio kako se svakih par godina mijenjaju generacije, njihove obrazovne potrebe i njihovi načini upijanja informacija. A naše obrazovanje ostaje suštinski isto kao iz vremena Marije Tereze.

Riječ koje se najviše grozim
I da ne pričam kako sam i ja nekoć bio učenik, pa student i onda neposredno vidio sustave u bivšoj Jugoslaviji, samostalnoj Hrvatskoj, Engleskoj i (nedavno) u Njemačkoj. Iako su ova zadnja dva sustava bolja, svi mi kao civilizacija kaskamo za onime što se zbiva oko nas, nitko ne priprema djecu za vremena koja nam već dolaze.

Riječ koja me najviše naljuti - i koju neprestano koriste svi oni koji misle da nešto znaju o obrazovanju - jest "rasterećenje". U vremenima kad treba znati sve više, netko razmišlja o tome kako da učenici znaju sve manje. To im je i pošlo za rukom, spustili su se kriteriji, sad uistinu svatko može ne samo završiti fakultet, nego i steći doktorat.

Kako će se ovi rasterećeni učenici snalaziti na tržištu rada nakon što uskoro umjetna inteligencija zavlada mnogim radnim procesima? Pitanje je čisto retoričko - nikako, mnogi će ostati nezaposleni ili šljakati najgore i najslabije plaćene poslove. Dolaze vremena kad će se naplatiti sva glupost naših obrazovnih politika.

Učiti što više i što prije