Fetve Huseina ef. Đoze

Vjeroispovijesti, i smisao...
Moderator: Fatih
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Fetve Huseina ef. Đoze

Post Postao/la Fatih »

Hatme za umrle:

'Treba jedanput zauvijek znati da se sa Kur'anom ne može ni u kojem vidu trgovati. Trgovina sa kur'anskim ajetima predstavlja težak grijeh. Na mnogo mjesta u Kur'anu najoštrije se osuđuje takva prljava rabota. Nesumnjivo je da prodaja «gotovih hatmi» spada u zabranjenu trgovinu. Zaista je veliko poniženje i uvreda za Kur'an da ga upletemo u naše špekulacije i pretvorimo u sredstvo za postizanje naših sebičnih materijalnih interesa.'

(Fetve, I, str. 98)
0
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Re: Fetve Huseina ef. Đoze

Post Postao/la Fatih »

O hedijama za ucenje Kur'ana, bez pogadjanja o cijeni:


'Mi smo nebrojeno puta ponovili stav islama prema učenju Kur'ana mrtvima za pare. Promjena naziva i pretvaranje plaća u hedije je najobičnija priča i nedopustiva špekulacija. Gledali smo sličnu špekulaciju i vrlo prozirnu hilei-šer'ijju kod prodaje Kur'ana u Turskoj. Umjesto riječi cijena, piše hedija 800 lira. Ova igra, koliko je odraz jednog naivno formalističkog i primitivnog shvaćanja, ona istodobno predstavlja grubu špekulaciju. I iskati-salat (namaz koji se klanja za umrle s ciljem njihovog oslobađanja od odgovornosti za namaze koje nisu klanjali) u vidu devra počiva na istoj špekulativnoj osnovi. Mi forsiramo i preporučujemo da se umjesto hatmi I tevhida šalju prilozi medresi sa uvjetom da sevap od tih priloga ide za dušu umrloga, u čije se ime šalje, ne zahtijevajući od medrese učenje hatmi. Ovo je u potpunom skladu sa učenjem islama. Od ovog priloga umrli će zaista imati veliki sevap. Njemu će trajno teći dio sevapa od svih dobrih djela medrese i učenika, koja su omogućena ovim prilozima.'

(Fetve, II, 83)
0
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Re: Fetve Huseina ef. Đoze

Post Postao/la Fatih »

U fetvi br. 557 rahmetli Đozo pojašnjava šta je to što koristi umrlima i šta živi mogu učiniti za svoje merhume. U tom pogledu on kaže: 'O pitanju učenja Kur'ana mrtvima za pare pisano je nebrojeno puta. Kada bi se sve sakupilo na jedno mjesto izašla bi čitava knjiga. U svim tim pisanjima rečeno je jasno i određeno da, prema propisima islama, nije dozvoljeno učiti Kur'an za pare mrtvima. Mrtvima može svako proučiti ono što zna i pokloniti im sevap od toga. Ali je najvažnije i najsevapnije da se pijetet prema mrtvima iskazuje putem dobrih dijela, pomaganjem živih i doprinosom za opće, zajedničko dobro.'

(Fetve, II, str. 69-70)
0
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Re: Fetve Huseina ef. Đoze

Post Postao/la Fatih »

FETVE HUSEINA ĐOZE: KUR'AN SE MORA VRATITI ŽIVOM ČOVJEKU, JER JE I NJEMU UPUĆEN

PITANJE:
U nekim džematima postoje uvjetovani vakufi, koji se dodjeljuju imamu, uz uslov da se svake godine prouči Kur'an za dušu umrlom darovaocu. Da li se i ovaj vid učenja Kur'ana smatra nedozvoljenim? Da li imam smije primiti zemljište uz takve uslove ili da primi, a da ne prouči Kur'an?

ODGOVOR:
Mi smo u jednom ranijem odgovoru naveli mišljenje autora „Tarikati-Muhammedijje“ o unošenju učenja Kur'ana za novac u vakufname. On smatra da su ovakve vakufname neispravne, jer sadrže u sebi zabranjenu stvar.

Zatečeno stanje, koje je po teamuli-kadimu legalizirano, moramo tolelirati. Kur'an će se učiti za novac, htjeli mi to ili ne, sve dotle dok ga ne počnemo učiti iz ljubavi besplatno. On će se, isto tako učiti mrtvome sve dotle dok se ne počne učiti živome.

Sada više ne bi u nove vakufname trebalo unositi takve odredbe. Umjesto učenja mrtvima, trebalo bi unijeti odredbu o proučavanju živih. To bi bilo sasvim ispravno. Na to se postepeno moramo preorijentirati. Kur'an se mora vratiti živom čovjeku jer je njemu i upućen.

Na pitanje odgovorio: Husein Đozo
1
1 slika
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Re: Fetve Huseina ef. Đoze

Post Postao/la Fatih »

U fetvi br. 437, na pitanje „da li se može mrtvima pokloniti Jasin na gramofonskoj ploči“, dat je sljedeći odgovor:

„Ne može se mrtvima učiti Kur’an na gramofonskoj ploči. Mrtvima se poklanja sevap od učenja. Naime, taj sevap poklanja učač, jer ga je on zaradio i jer je njegov. On ga samo može pokloniti. Ploča nema sevapa od učenja, niti ga može drugom pokloniti. Ploča ne uči sa namjerom, niti svjesno. Otuda ispravnost tvrdnje da se Kur’an ne može učiti mrtvima za pare. Rekli smo da samo učač može pokloniti umrlome svoj sevap od učenja. Ako on taj sevap proda ili naplati, on ga više ne može poklanjati, jer ga je prodao i on nije više njegov vlasnik. Taj sevap nije postao vlasništvo kupca, jer se izgubio i bio poništen u jednoj nedozvoljenoj kupoprodaji. Također je, iz istog razloga, iznos, dat kao naknada za učenje, izgubio svojstvo sadake jer nije dat kao sadaka, nego kao protuvrijednost za učenje, pa zbog toga mrtvome nema ništa ni od tog iznosa. Učenje Kur’ana mrtvima za pare predstavlja nedozvoljeni kupoprodajni akt, u kojemu se, usljed toga, poništava sevap i od učenja i od novca. Mrtvome od svega toga neće biti koristi.“ (Fetve, I, str. 409)
2
2 slika
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Avatar
storm
Administrator
Reactions: 36491
Postovi: 29561
Pridružen/a: 15 jul 2020, 12:19
Lokacija: 🇸🇮

Re: Fetve Huseina ef. Đoze

Post Postao/la storm »

Fatih je napisao/la: 22 dec 2020, 12:57 U fetvi br. 437, na pitanje „da li se može mrtvima pokloniti Jasin na gramofonskoj ploči“, dat je sljedeći odgovor:

„Ne može se mrtvima učiti Kur’an na gramofonskoj ploči. Mrtvima se poklanja sevap od učenja. Naime, taj sevap poklanja učač, jer ga je on zaradio i jer je njegov. On ga samo može pokloniti. Ploča nema sevapa od učenja, niti ga može drugom pokloniti. Ploča ne uči sa namjerom, niti svjesno. Otuda ispravnost tvrdnje da se Kur’an ne može učiti mrtvima za pare. Rekli smo da samo učač može pokloniti umrlome svoj sevap od učenja. Ako on taj sevap proda ili naplati, on ga više ne može poklanjati, jer ga je prodao i on nije više njegov vlasnik. Taj sevap nije postao vlasništvo kupca, jer se izgubio i bio poništen u jednoj nedozvoljenoj kupoprodaji. Također je, iz istog razloga, iznos, dat kao naknada za učenje, izgubio svojstvo sadake jer nije dat kao sadaka, nego kao protuvrijednost za učenje, pa zbog toga mrtvome nema ništa ni od tog iznosa. Učenje Kur’ana mrtvima za pare predstavlja nedozvoljeni kupoprodajni akt, u kojemu se, usljed toga, poništava sevap i od učenja i od novca. Mrtvome od svega toga neće biti koristi.“ (Fetve, I, str. 409)
A kakva je praksa?
Plati li se hodža za dzenazu?
Ovdje nominativno ne, ali je "red"
0
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Re: Fetve Huseina ef. Đoze

Post Postao/la Fatih »

storm je napisao/la: 22 dec 2020, 13:47
Fatih je napisao/la: 22 dec 2020, 12:57 U fetvi br. 437, na pitanje „da li se može mrtvima pokloniti Jasin na gramofonskoj ploči“, dat je sljedeći odgovor:

„Ne može se mrtvima učiti Kur’an na gramofonskoj ploči. Mrtvima se poklanja sevap od učenja. Naime, taj sevap poklanja učač, jer ga je on zaradio i jer je njegov. On ga samo može pokloniti. Ploča nema sevapa od učenja, niti ga može drugom pokloniti. Ploča ne uči sa namjerom, niti svjesno. Otuda ispravnost tvrdnje da se Kur’an ne može učiti mrtvima za pare. Rekli smo da samo učač može pokloniti umrlome svoj sevap od učenja. Ako on taj sevap proda ili naplati, on ga više ne može poklanjati, jer ga je prodao i on nije više njegov vlasnik. Taj sevap nije postao vlasništvo kupca, jer se izgubio i bio poništen u jednoj nedozvoljenoj kupoprodaji. Također je, iz istog razloga, iznos, dat kao naknada za učenje, izgubio svojstvo sadake jer nije dat kao sadaka, nego kao protuvrijednost za učenje, pa zbog toga mrtvome nema ništa ni od tog iznosa. Učenje Kur’ana mrtvima za pare predstavlja nedozvoljeni kupoprodajni akt, u kojemu se, usljed toga, poništava sevap i od učenja i od novca. Mrtvome od svega toga neće biti koristi.“ (Fetve, I, str. 409)
A kakva je praksa?
Plati li se hodža za dzenazu?
Ovdje nominativno ne, ali je "red"
Dzennazu je hodza duzan da obavi besplatno, jer, to mu je duznost i u opisu posla. To je sve pokriveno time sto se placa clanarina u IZ. Ako ne placas, i nije iza tebe ostao niko ko moze da plati troskove koje cu nabrojati, IZ to onda radi besplatno, sa samo JEDNIM, lokalnim imamom. To govori o nepotrebnosti za pozivanjem vise hodza, jer, samo jedan vodi klanjanje dzennaze-namaza. Ostale hodze su kao bilo ko, ko je dosao na dzennazu.

Eh, ali tu dolazi problem, kada familija zeli 5-12 hodza...ti su vec dosli sa strane. Iako postoji fetva IZ da ne smiju uzimati "koverte", to se i dalje radi, i IZ zna za to. (Iako - naci cu uskoro i to od Djoze ili nekog drugog, cije misljenje nije lako osporiti, to ucenje na kaburu je besmislica i nema utemeljenja u islamu) Zatim te sedmine, ceteresnice itd.

I onda, neki kazu "skupa je dzennaza". Nije. Vi joj nabijate cijenu.

Upravo zato sam otvorio ovu temu, posto to Djozo sve raskrinkava, a niko ne moze reci "vehabije", da sam stavio misljenja bilo koga drugog. Ipak, on je radio za IZ, kada niko ni znao nije ko su vehabije.

Jedini troskovi vezani za dzennazu i ukop su placanje iskopa mezara, gusul/kupanje, i od dzemata do dzemata razlika - negdje se placaju daske koje se polazu u mezaru, negdje ne.
1
1 slika
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Re: Fetve Huseina ef. Đoze

Post Postao/la Fatih »

U Fetvama II, u knjizi 5, nalazi se pitanje jednog čitaoca koji je konstatirao da njihov lokalni imam nije učio ”talkin” određenom rahmetliji, te je isti čitalac tražio mišljenje prof. Đoze uz završnu konstataciju da se ”talkin uvijek učio”.

Prof. Đozo mu odgovara: ”Talkin se propisuje živom čovjeku … Interesantno je i vrlo karakteristično što umrlom čovjeku posvećujemo vjerske brige više nego živom. Insistriramo po svaku cijenu da mu se uči talkin i Kur’an kad umre, a ne vodimo računa o tome dok je živ… Nije tačno da se talkin mrtvima učio uvijek. Mnogo toga u veza sa dženazom nije bilo ranije. U izvornim fikhskim djelima nećete naći puno toga što se sada prakticira. Bitan je dženaza-namaz. Sve drugo je dodatak koji nije nužan.”
1
1 slika
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Odgovori

Natrag na “Religija”