U susret Ramazanu
Re: U susret Ramazanu
Davud se u islamu smatra jednim od najvećih proroka i miljenika Božjih, pa mu je Bog podario da bude kralj Izraela. Predaje kažu da je on jedan dan postio i tada bi obavljao svoje vladarske dužnosti, a jedan dan nije, i njega je provodio s obitelji i u molitvi, tako cijelu godinu. Jedna predaja kaže da je ashab (Muhamedov prijatelj) po imenu Abdulah ibn Amr el-As je ustrajno tražio od Poslanika da posti cijelu godinu, pa mu je on prvo rekao da posti po tri dana svakog mjeseca, zatim još više, dok nije došao do pola godine. Kada je došao tražiti dozvolu za još, Poslanik mu je odgovorio:
“Dan posti, a dan ne posti. To je post Davudov , neka je mir Božji na njega, i to je najvrjedniji post.“
Dakle, ovo je najvrjedniji dragovoljni post, odraz najvećeg stupnja predanosti vjernika Bogu. Međutim, zbog sve bržeg načina života, ovkakav post u islamskom svijetu prakticiraju rijetki.
“Dan posti, a dan ne posti. To je post Davudov , neka je mir Božji na njega, i to je najvrjedniji post.“
Dakle, ovo je najvrjedniji dragovoljni post, odraz najvećeg stupnja predanosti vjernika Bogu. Međutim, zbog sve bržeg načina života, ovkakav post u islamskom svijetu prakticiraju rijetki.
0
Re: U susret Ramazanu
Pola Ramazana je otislo, sad je kako stari ljudi kazu "niz brdo". .
Isla na sam na mukabele, ali mi fali teravih namaz u dzematu i grupni iftari sa bliskim ljudima, valjda i to barem do kraja Ramazana bude.
Nek su nam svima hairli ibadeti da se uvijek osjećamo kao u ovom mjesecu
Isla na sam na mukabele, ali mi fali teravih namaz u dzematu i grupni iftari sa bliskim ljudima, valjda i to barem do kraja Ramazana bude.
Nek su nam svima hairli ibadeti da se uvijek osjećamo kao u ovom mjesecu
3
2
1
Ters je ”čovjek koji je uvijek upravu, al’ drugi to ne razumiju”- A.Sidran
Re: U susret Ramazanu
Uskoro ce i zadnja trecina Ramazana,proslih godina sam provodio kao i obicne noci.Nadam se ovaj put da ce biti znatno drugacije
4
3
1
Re: U susret Ramazanu
Amin i tebiMiss Y. je napisao/la: ↑27 apr 2021, 22:14 Pola Ramazana je otislo, sad je kako stari ljudi kazu "niz brdo". .
Isla na sam na mukabele, ali mi fali teravih namaz u dzematu i grupni iftari sa bliskim ljudima, valjda i to barem do kraja Ramazana bude.
Nek su nam svima hairli ibadeti da se uvijek osjećamo kao u ovom mjesecu
A šta ćeš Yenna, tako to ide..
Voljela bih da stalno imam ovaj divan neopisiv osjećaj kao kad je Ramazan, ali nemam..nekako samo tada bude i ode.
A opet Elhamdulillah
2
1
1
"Kimsenin fark edemeyeceği detayları görmeyi çok severim."
Re: U susret Ramazanu
Bella_ je napisao/la: ↑28 apr 2021, 14:31Amin i tebiMiss Y. je napisao/la: ↑27 apr 2021, 22:14 Pola Ramazana je otislo, sad je kako stari ljudi kazu "niz brdo". .
Isla na sam na mukabele, ali mi fali teravih namaz u dzematu i grupni iftari sa bliskim ljudima, valjda i to barem do kraja Ramazana bude.
Nek su nam svima hairli ibadeti da se uvijek osjećamo kao u ovom mjesecu
A šta ćeš Yenna, tako to ide..
Voljela bih da stalno imam ovaj divan neopisiv osjećaj kao kad je Ramazan, ali nemam..nekako samo tada bude i ode.
A opet Elhamdulillah
Tako je to svima, pogotovo u inostranstvu kazu .
Usvoji neke navike koje ces raditi i nakon Ramazana. I to je hajr, a bit ce jos Ramazana aBd.
2
1
1
Ters je ”čovjek koji je uvijek upravu, al’ drugi to ne razumiju”- A.Sidran
Re: U susret Ramazanu
Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Hoćete li da vam kažem o nečemu što je bolje od svih djela, i čini najbolji vid pobožnosti u očima vašeg Gospodara, što će povećati vaš stupanj na Ahiretu, i što zavređuje više sevaba nego trošenje zlata i srebra na Allahovom putu ili ulaganja truda na Allahovom putu.” Ashabi zamoliše Poslanika a.s. da im kaže šta je to tako vrijedno, na šta im Poslanik s.a.v.s. odgovori:”To je Allahov zikr!”
0
Re: U susret Ramazanu
Rekao je Allahov Poslanik , sallallahu alejhi ve sellem: “Tko kaže:
لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير
“LA ILAHE ILLALLAHU VAHDEHU LA ŠERIKE LEHU, LEHUL-MULKU VE LEHUL HAMDU VE HUVE ALA KULLI ŠEJ’IN KADIR”
(Nema boga sem Allaha, On nema sudruga, Njemu pripada sva vlast, Njemu pripada sva hvala i On je svemoćan), svakoga dana po sto puta, vrijedi mu kao da je oslobodio deset robova, biće mu upisano sto dobrih djela, izbrisano sto grijeha, i biće mu to štit od šejtana toga dana sve do noći i niko nije ništa bolje uradio, osim čovjeka koji je to uradio više od njega.”
لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير
“LA ILAHE ILLALLAHU VAHDEHU LA ŠERIKE LEHU, LEHUL-MULKU VE LEHUL HAMDU VE HUVE ALA KULLI ŠEJ’IN KADIR”
(Nema boga sem Allaha, On nema sudruga, Njemu pripada sva vlast, Njemu pripada sva hvala i On je svemoćan), svakoga dana po sto puta, vrijedi mu kao da je oslobodio deset robova, biće mu upisano sto dobrih djela, izbrisano sto grijeha, i biće mu to štit od šejtana toga dana sve do noći i niko nije ništa bolje uradio, osim čovjeka koji je to uradio više od njega.”
2
1
1
Re: U susret Ramazanu
I rekao je: “Tko kaže 100 puta:
سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ
“SUBHANALLAHI VE BI HAMDIHI”
(Slavljen je Allah i Njemu pripada sva hvala), oprošteni su mu grijesi pa makar ih bilo koliko morske pjene.”
سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ
“SUBHANALLAHI VE BI HAMDIHI”
(Slavljen je Allah i Njemu pripada sva hvala), oprošteni su mu grijesi pa makar ih bilo koliko morske pjene.”
2
1
1
Re: U susret Ramazanu
Rekao je Allahov Poslanik , sallallahu alejhi ve sellem: “Dvije riječi lahke za jezik (izgovaranje), teške na vagi, drage Milostivom:
سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِيم
“SUBHANALLAHI VE BI HAMDIHI, SUBHANALLAHIL-AZIM”
(Neka je slavljen i hvaljen Uzvišeni Allah, neka je slavljen Allah Veličanstveni).”
سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِيم
“SUBHANALLAHI VE BI HAMDIHI, SUBHANALLAHIL-AZIM”
(Neka je slavljen i hvaljen Uzvišeni Allah, neka je slavljen Allah Veličanstveni).”
2
1
1
Re: U susret Ramazanu
Rekao je Allahov Poslanik , sallallahu alejhi ve sellem: “četiri riječi su najdraže Allahu bez obzira kojom od njih započeo:
سُبْحَانَ اللَّهِ الْحَمْدُ لِلَّهِ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ اللَّهُ أَكْبَر
“SUBHANALLAHI, EL-HAMDULILLAHI, LA ILAHE ILLALLAHU, ALLAHU EKBER”
(Slavljen je Allah I njemu pripada svaka hvala, Nema boga osim Allaha, Allah je najveći.)
سُبْحَانَ اللَّهِ الْحَمْدُ لِلَّهِ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ اللَّهُ أَكْبَر
“SUBHANALLAHI, EL-HAMDULILLAHI, LA ILAHE ILLALLAHU, ALLAHU EKBER”
(Slavljen je Allah I njemu pripada svaka hvala, Nema boga osim Allaha, Allah je najveći.)
2
1
1
- Heidi
- Lemon Addict
- Reactions: 22582
- Postovi: 15606
- Pridružen/a: 29 jul 2020, 13:50
- Lokacija: Kosmicki raspor
Re: U susret Ramazanu
@Malena kako si? Kako ide post?
1
1
I am tired of flimsy friends and submissive companions I die to walk with the brave.
Re: U susret Ramazanu
Elhamdulillah. Već sam se upostila tako da bih mogla ovako koliko hoćeš
Ti, kako ti podnosiš?
Meni dobro dođe što imam puno obaveza, tako d dok se okrenem vakat iftaru.
Ti, kako ti podnosiš?
Meni dobro dođe što imam puno obaveza, tako d dok se okrenem vakat iftaru.
3
2
1
Dragulj ne gubi vrijednost i kad padne u blato, a prašina ostaje prašina i kad se do neba digne
- Heidi
- Lemon Addict
- Reactions: 22582
- Postovi: 15606
- Pridružen/a: 29 jul 2020, 13:50
- Lokacija: Kosmicki raspor
Re: U susret Ramazanu
Ja postim uglavnom vikendom pa tako i nemam nekih poteskoca.
1
1
I am tired of flimsy friends and submissive companions I die to walk with the brave.
- Heidi
- Lemon Addict
- Reactions: 22582
- Postovi: 15606
- Pridružen/a: 29 jul 2020, 13:50
- Lokacija: Kosmicki raspor
Re: U susret Ramazanu
Razmišljanje kao ibadet
Koliko je razmišljanje bitno, dovoljno govori i podatak da se časni Poslanik (a. s.) prije početka Objave osamljivao u špilji zvanoj Hira, na teško prohodnom području udaljenom tri milje od Meke, kako bi se posvećivao razmišljanju i promišljanju postojanja i svoje uloge u ovom prolaznom svijetu. To njegovo osamljivanje, naravno, možemo analizirati i na metaforičkoj i na simboličkoj ravni, kako su ga analizirali i promišljali velikani islamske povijesti.
ELVIR MUSIĆ
Razmišljajući o blagodatima i posebnostima mubarek mjeseca ramazana, čovjek nedvojbeno shvata snagu duhovnosti mjeseca posta i razumijeva da je sve što je vezano za dane u kojima se s posebnom duhovnom pažnjom posvećujemo razmišljanju o Objavi ibadet, uključujući i samo razmišljanje na koje ga svojom posebnošću potiče. Promišljanje razmišljanja kao jednog od najpohvalnijih ibadeta i bogougodnih djela čovjeka dovodi do razumijevanja suštinskih ljepota i posebnosti časne vjere koju u ramazanskim danima osjeća svakim dijelom svog bića, ponoseći se pritom svojim grudima koje čuvaju Knjigu u kojoj Stvoritelj svega onoga što ljudsko oko može i ne može sagledati one kojima je Knjiga objavljena potiče na razmišljanje i naglašava da je svijet ispunjen dokazima za one koji razmišljaju, da nisu isti oni koji razmišljaju i oni koji se ne okorištavaju o jedinstvenu blagodat ljepote misli, te postavlja jasna pitanja: Zašto ne razmislite, zašto ne promišljate i zašto pouku ne uzimate?
Časni Poslanik (a. s.) nas uči da je “svjetlo vjere u razmišljanju”, vjerski učenjaci podsjećaju da je “jedan čas razmišljanja bolji od noći provedene u (dobrovoljnom) ibadetu” i da je “suštinsko promišljanje čovjekovo ogledalo koje mu pokazuje njegove dobrote i loše strane”, a časna Knjiga napominje da su “u stvaranju nebesa i Zemlje i u izmjeni noći i dana, zaista, znamenja za razumom obdarene, za one koje i stojeći i sjedeći i ležeći Allaha spominju i o stvaranju nebesa i Zemlje razmišljaju”. Na iskraju, jedan od osnovnih ciljeva časne Objave jeste poticanje čovjeka na razmišljanje: “Knjiga koju objavljujemo blagoslovljena je, da bi oni o riječima njezinim razmišljali i da bi oni koji su razumom obdareni pouku primili.” (Kur'an, 38:29).
Koliko je razmišljanje bitno, dovoljno govori i podatak da se časni Poslanik (a. s.) prije početka Objave osamljivao u špilji zvanoj Hira, na teško prohodnom području udaljenom tri milje od Meke, kako bi se posvećivao razmišljanju i promišljanju postojanja i svoje uloge u ovom prolaznom svijetu. To njegovo osamljivanje, naravno, možemo analizirati i na metaforičkoj i na simboličkoj ravni, kako su ga analizirali i promišljali velikani islamske povijesti, te možemo povući i neke paralele između tog stanja kojim vlada želja za razmišljanjem u skučenom i, vjerovatno, mračnom prostoru unutar špilje i današnjih prilika u kojim se nalazimo i mi sami; zatvoreni u špilje svojih tegobnih misli, skučeni u našim nerealnim željama, otuđeni od svega onoga za šta vrijedi časno živjeti i zatočeni u umišljenoj nemoći da ne možemo biti promjena kakvu želimo vidjeti u našem okruženju.
Svaki trenutak Poslanikovog (a. s.) života nam je pouka, pa tako i njegovo pripremanje za primitak Objave kao vrhunskog dokaza istine o vascijelom postojanju i njegovom Stvoritelju može nam biti pouka da razmišljamo želimo li se osloboditi mnogobrojnih okova kojim ograničavamo vlastite misli, želje i htijenja. Naravno da se trenuci Poslanikovog osamljivanja u Hiru i njegova htijenja usmjerena ka dospijeću do nesporne spoznaje razlikuju od našeg trenutnog stanja obilježenog kontekstom nedostojnim muminske prosvijetljenosti, ali ipak na metaforičkoj i simboličkoj ravni bivamo u prilici da se okoristimo o te trenutke i razmišljanjem osvijetlimo i špilju, i želje, i život i sve ono do čega nam je stalo. A stalo nam je do mnogo čega. Stalo nam je da nam bude bolje i u našem okruženju i u nama samima. I sve to možemo ostvariti zaboravljenim ibadetom koji se zove razmišljanje. Ibadetom koji već odavno ne doživljavamo takvim.
Na kraju ovog kratkog podsjećanja na bitnost i značaj ibadeta u islamskom učenju, časnoj Knjizi, Poslanikovoj (a. s.) tradiciji i djelima naših velikana ostaje nam da se iskreno zapitamo koliko smo svjesni činjenice da je razmišljanje ibadet, da se ubraja među značajnija bogougodna djela i da se razmišljanjem dovodimo u situaciju da prepoznamo spletke, zavjere i zavodljivosti koje nas okružuju s namjerom distanciranja od svega onoga što nam jeste i što bi nam u ovom životu trebalo biti bitno? Da li smo uopće svjesni da bez kvalitetnog razmišljanja ne možemo jasno razumjeti sadržaj časne Knjige, a što u konačnici znači da se o njenu mudrost koja je u stanju osvijetliti kontekst u kojem živimo ne možemo okoristiti?
Koliko je razmišljanje bitno, dovoljno govori i podatak da se časni Poslanik (a. s.) prije početka Objave osamljivao u špilji zvanoj Hira, na teško prohodnom području udaljenom tri milje od Meke, kako bi se posvećivao razmišljanju i promišljanju postojanja i svoje uloge u ovom prolaznom svijetu. To njegovo osamljivanje, naravno, možemo analizirati i na metaforičkoj i na simboličkoj ravni, kako su ga analizirali i promišljali velikani islamske povijesti.
ELVIR MUSIĆ
Razmišljajući o blagodatima i posebnostima mubarek mjeseca ramazana, čovjek nedvojbeno shvata snagu duhovnosti mjeseca posta i razumijeva da je sve što je vezano za dane u kojima se s posebnom duhovnom pažnjom posvećujemo razmišljanju o Objavi ibadet, uključujući i samo razmišljanje na koje ga svojom posebnošću potiče. Promišljanje razmišljanja kao jednog od najpohvalnijih ibadeta i bogougodnih djela čovjeka dovodi do razumijevanja suštinskih ljepota i posebnosti časne vjere koju u ramazanskim danima osjeća svakim dijelom svog bića, ponoseći se pritom svojim grudima koje čuvaju Knjigu u kojoj Stvoritelj svega onoga što ljudsko oko može i ne može sagledati one kojima je Knjiga objavljena potiče na razmišljanje i naglašava da je svijet ispunjen dokazima za one koji razmišljaju, da nisu isti oni koji razmišljaju i oni koji se ne okorištavaju o jedinstvenu blagodat ljepote misli, te postavlja jasna pitanja: Zašto ne razmislite, zašto ne promišljate i zašto pouku ne uzimate?
Časni Poslanik (a. s.) nas uči da je “svjetlo vjere u razmišljanju”, vjerski učenjaci podsjećaju da je “jedan čas razmišljanja bolji od noći provedene u (dobrovoljnom) ibadetu” i da je “suštinsko promišljanje čovjekovo ogledalo koje mu pokazuje njegove dobrote i loše strane”, a časna Knjiga napominje da su “u stvaranju nebesa i Zemlje i u izmjeni noći i dana, zaista, znamenja za razumom obdarene, za one koje i stojeći i sjedeći i ležeći Allaha spominju i o stvaranju nebesa i Zemlje razmišljaju”. Na iskraju, jedan od osnovnih ciljeva časne Objave jeste poticanje čovjeka na razmišljanje: “Knjiga koju objavljujemo blagoslovljena je, da bi oni o riječima njezinim razmišljali i da bi oni koji su razumom obdareni pouku primili.” (Kur'an, 38:29).
Koliko je razmišljanje bitno, dovoljno govori i podatak da se časni Poslanik (a. s.) prije početka Objave osamljivao u špilji zvanoj Hira, na teško prohodnom području udaljenom tri milje od Meke, kako bi se posvećivao razmišljanju i promišljanju postojanja i svoje uloge u ovom prolaznom svijetu. To njegovo osamljivanje, naravno, možemo analizirati i na metaforičkoj i na simboličkoj ravni, kako su ga analizirali i promišljali velikani islamske povijesti, te možemo povući i neke paralele između tog stanja kojim vlada želja za razmišljanjem u skučenom i, vjerovatno, mračnom prostoru unutar špilje i današnjih prilika u kojim se nalazimo i mi sami; zatvoreni u špilje svojih tegobnih misli, skučeni u našim nerealnim željama, otuđeni od svega onoga za šta vrijedi časno živjeti i zatočeni u umišljenoj nemoći da ne možemo biti promjena kakvu želimo vidjeti u našem okruženju.
Svaki trenutak Poslanikovog (a. s.) života nam je pouka, pa tako i njegovo pripremanje za primitak Objave kao vrhunskog dokaza istine o vascijelom postojanju i njegovom Stvoritelju može nam biti pouka da razmišljamo želimo li se osloboditi mnogobrojnih okova kojim ograničavamo vlastite misli, želje i htijenja. Naravno da se trenuci Poslanikovog osamljivanja u Hiru i njegova htijenja usmjerena ka dospijeću do nesporne spoznaje razlikuju od našeg trenutnog stanja obilježenog kontekstom nedostojnim muminske prosvijetljenosti, ali ipak na metaforičkoj i simboličkoj ravni bivamo u prilici da se okoristimo o te trenutke i razmišljanjem osvijetlimo i špilju, i želje, i život i sve ono do čega nam je stalo. A stalo nam je do mnogo čega. Stalo nam je da nam bude bolje i u našem okruženju i u nama samima. I sve to možemo ostvariti zaboravljenim ibadetom koji se zove razmišljanje. Ibadetom koji već odavno ne doživljavamo takvim.
Na kraju ovog kratkog podsjećanja na bitnost i značaj ibadeta u islamskom učenju, časnoj Knjizi, Poslanikovoj (a. s.) tradiciji i djelima naših velikana ostaje nam da se iskreno zapitamo koliko smo svjesni činjenice da je razmišljanje ibadet, da se ubraja među značajnija bogougodna djela i da se razmišljanjem dovodimo u situaciju da prepoznamo spletke, zavjere i zavodljivosti koje nas okružuju s namjerom distanciranja od svega onoga što nam jeste i što bi nam u ovom životu trebalo biti bitno? Da li smo uopće svjesni da bez kvalitetnog razmišljanja ne možemo jasno razumjeti sadržaj časne Knjige, a što u konačnici znači da se o njenu mudrost koja je u stanju osvijetliti kontekst u kojem živimo ne možemo okoristiti?
2
1
1
I am tired of flimsy friends and submissive companions I die to walk with the brave.
Re: U susret Ramazanu
26 ramazana s aksamom nastupa 27 noc...onda imamo.jos 28 ramazan takodjer s aksamom, jos jednu neparnu. Jesam li dobro izracunala @Fatih
?
?
1
1