Kur'an - all about

Vjeroispovijesti, i smisao...
Moderator: Fatih
Avatar
East_side
Etablirani član
Etablirani član
Reactions: 3831
Postovi: 2443
Pridružen/a: 16 sep 2020, 11:42
Lokacija: Dovoljno blizu

Kur'an - all about

Post Postao/la East_side »

Matematička konstrukcija Kur'an-a

Islamskim ucenjacima je znacenje ajeta "Nad njim je devetnest" dugo vremena bio nepoznat. Sve dok dr. Resad Halifa 1974 pomocu kompjutera nije otkrio slijedece cinjenice:

Prva sura koja je objavljena po hronoloskom redosljedu je sura Al Alaq koja je smjestena na 96-mjestu ili devetnestom mjestu od pozadi.
Prvo je objavljeno 5 ajeta ove sure. "Citaj , citaj u ime Gospodara tvoga koji stvara stvara covjeka od ugruska Citaj plemenit je Gospodar tvoj koji poucava peru, koji uci covjeka onome sto nezna. (96:19)"
Ovih pet ajeta se sastoje od devetnest rijeci
U ovih 19 rijeci su sadrzana 76 harfa (slova)
A broj 76 je dijeljiv sa 19 (19x4=76)
Kasnije se objavljuje jos 14 ajeta, koji kada se saberu sa onih 5 daju 19
Broj harfova ove sure je 285, opet broj koji je dijeljiv sa 19 (19x15=285)
Allahov pecat u Kur'anu "Bismilahi Rahman i Rahim" sto znaci "U ime Allaha Milostivog Samilosnog" se sastoji od 19 harfova.
Rijec ISM (ime) se u Kur'anu pominje 19 puta
Rijec ALLAH se u Kur'anu pominje 2698 puta, a broj 2698 je opet dijeljiv sa 19 (142x19=2698).
Rijec ER RAHMAN (Milostivi) se u Kur'anu pominje 57 puta (19x3=57)
Rijec ER RAHIM (Samilosni) je u Kur'anu pomenuta 114 puta (19x6=114)
U Kur'anu se nalaze tacno 114 pecata
Sura u casnom Kur'anu ima 114 (19x6=114)
Brojevi u Kur'anu se spominju na 285 mesta sto je opet dijeljivo sa devetnest (19x15=285)
Ako saberemo ove brojeve po njihovoj brojcanoj vriednosti dobicemo broj 174 591 koji je dijeljiv sa 19 (19x9.189=174.591)
Ako izbacimo brojeve koji se ponavljaju dobijamo 162 146 (19x 8 534= 162 146)
Ta i Ha su harfovi koji se u suri TAHA nalaze na 342 mesta (19x18=342)
Ja i Sin u suri JASIN ima tacno 285 (19x15=285)
Ta i Sin u surama koje imaju ove inicijale ima na 494 mesta (19x26=494)
Harfovi Elif,Lam,Mim i Ra su pocetni inicijali sure Ar Rad u kojoj su ovi harfovi nalaze 1501 (19x79=1501)
Lamova u 13 sura koje imaju ovaj inicijal ima 11 780 (19x620= 11 780)
Elifa u svih 13 sura koje imaju ovaj inicijal ima 17 499 (9x921=17 499)
Mimova kojih u 17 sura koje imaju ovaj inicijal ima 8 683 (19x457=8 683)
Sura An Nasr koja je posljednja u cijelosti objavljena sastoji iz 19 rijeci. To su bile neke od cinjenica do koje je dosao dr.Resad Halifa vezanih za broj 19.
Jos neke cinjenice koje su vezane za numerologiju

Rijec, Ovozemaljski zivot (Dunjaluk) je pomenuta 115 puta u Kur'anu, Buduci svijet (Ahiret) se nalazi takodje na 115 mjesta u Kur'anu.
Rijec Andjeli (Meleki) se kao i rijec Djavoli (Sejtani) pominju 88 puta u Kur'anu.
Rijec Zivot (Hayat) se u Kur'anu pominje na 145 mesta, koliko i rijec Smrt (Mawt).
Rijec Iblis (Satana-Sejtan) je U Kur'anu pomenut na 11 mesta isto koliko i rijec zastita od Sejtana.
Rijec Muslimani su pomenuti 41 put u Kur'anu koliko i rijec Dzihad (Borba na Allahovom putu).
Rijec Zlato se pominje na 8 mjesta koliko i rijec Luksuzni zivot.
Rijec Razum se u Kur'anu pominje 49 puta koliko i rijec svjetlost.
Rijec Cvrst je u Kur'anu pomenuta 114 puta koliko i rijec Strpljenje.
Rijec Muskarac se nalazi na 24 mesta koliko i rijec zena.
Rijec Molitva (Salat) je pomenuta 5 puta.
Rijec Mjesec (Shahr) se pominje 12 puta u Kur'anu.
A rijec Dan (Yawm) je U Kur'anu pomenuta 365 puta.
Rijec Voda (Baher) je u Kur'anu pomenuta 32 puta, a rijec Zemlja (Barr) 13 puta. Ako ih saberemo dobicemo broj 45. Sada nalazimo procentualnu zastupljenost rijeci Voda u ukupnom broju rijeci (Voda i Zemlja). Ona iznosi 32/45 x 100% = 71.11111% Procentualna zastupljenost rijeci Zemlja u ukupnom broju rijeci Voda i Zemlja iznosi 28.8888888% Odnos zemlje i vode na zemlji iznosi bas ovoliko.
Da li je moguce da je Muhammed bio upoznat sa ovom cinjenicom prije 1400 godina?!

Ti (O Muhamede) nijednu knjigu nisi citao prije ove a nisi je ni desnom rukom svojom pisao inace posumnjali bi oni sto lazi govore. (29:48)

Reci - Kada bi se svi ljudi i dzini udruzili da sacine jedan ovakav Kur'an oni kao sto je on nebi sacinili.
2
1 slika 1 slika
Nikada ne gasi svoje svjetlo samo zbog toga što nekima ide u oči.
Avatar
Heidi
Lemon Addict
Lemon Addict
Reactions: 22582
Postovi: 15606
Pridružen/a: 29 jul 2020, 13:50
Lokacija: Kosmicki raspor

Re: Kur'an - all about

Post Postao/la Heidi »

Negdje sam procitala, da 19 vrata vodi u unutarnje dvoriste Kaabe?
0
I am tired of flimsy friends and submissive companions I die to walk with the brave.
Iskra
PRObehar
PRObehar
Reactions: 36460
Postovi: 37522
Pridružen/a: 22 jul 2020, 22:18

Re: Kur'an - all about

Post Postao/la Iskra »

East_side je napisao/la: 22 sep 2020, 00:43 Matematička konstrukcija Kur'an-a

Islamskim ucenjacima je znacenje ajeta "Nad njim je devetnest" dugo vremena bio nepoznat. Sve dok dr. Resad Halifa 1974 pomocu kompjutera nije otkrio slijedece cinjenice:

Prva sura koja je objavljena po hronoloskom redosljedu je sura Al Alaq koja je smjestena na 96-mjestu ili devetnestom mjestu od pozadi.
Prvo je objavljeno 5 ajeta ove sure. "Citaj , citaj u ime Gospodara tvoga koji stvara stvara covjeka od ugruska Citaj plemenit je Gospodar tvoj koji poucava peru, koji uci covjeka onome sto nezna. (96:19)"
Ovih pet ajeta se sastoje od devetnest rijeci
U ovih 19 rijeci su sadrzana 76 harfa (slova)
A broj 76 je dijeljiv sa 19 (19x4=76)
Kasnije se objavljuje jos 14 ajeta, koji kada se saberu sa onih 5 daju 19
Broj harfova ove sure je 285, opet broj koji je dijeljiv sa 19 (19x15=285)
Allahov pecat u Kur'anu "Bismilahi Rahman i Rahim" sto znaci "U ime Allaha Milostivog Samilosnog" se sastoji od 19 harfova.
Rijec ISM (ime) se u Kur'anu pominje 19 puta
Rijec ALLAH se u Kur'anu pominje 2698 puta, a broj 2698 je opet dijeljiv sa 19 (142x19=2698).
Rijec ER RAHMAN (Milostivi) se u Kur'anu pominje 57 puta (19x3=57)
Rijec ER RAHIM (Samilosni) je u Kur'anu pomenuta 114 puta (19x6=114)
U Kur'anu se nalaze tacno 114 pecata
Sura u casnom Kur'anu ima 114 (19x6=114)
Brojevi u Kur'anu se spominju na 285 mesta sto je opet dijeljivo sa devetnest (19x15=285)
Ako saberemo ove brojeve po njihovoj brojcanoj vriednosti dobicemo broj 174 591 koji je dijeljiv sa 19 (19x9.189=174.591)
Ako izbacimo brojeve koji se ponavljaju dobijamo 162 146 (19x 8 534= 162 146)
Ta i Ha su harfovi koji se u suri TAHA nalaze na 342 mesta (19x18=342)
Ja i Sin u suri JASIN ima tacno 285 (19x15=285)
Ta i Sin u surama koje imaju ove inicijale ima na 494 mesta (19x26=494)
Harfovi Elif,Lam,Mim i Ra su pocetni inicijali sure Ar Rad u kojoj su ovi harfovi nalaze 1501 (19x79=1501)
Lamova u 13 sura koje imaju ovaj inicijal ima 11 780 (19x620= 11 780)
Elifa u svih 13 sura koje imaju ovaj inicijal ima 17 499 (9x921=17 499)
Mimova kojih u 17 sura koje imaju ovaj inicijal ima 8 683 (19x457=8 683)
Sura An Nasr koja je posljednja u cijelosti objavljena sastoji iz 19 rijeci. To su bile neke od cinjenica do koje je dosao dr.Resad Halifa vezanih za broj 19.
Jos neke cinjenice koje su vezane za numerologiju

Rijec, Ovozemaljski zivot (Dunjaluk) je pomenuta 115 puta u Kur'anu, Buduci svijet (Ahiret) se nalazi takodje na 115 mjesta u Kur'anu.
Rijec Andjeli (Meleki) se kao i rijec Djavoli (Sejtani) pominju 88 puta u Kur'anu.
Rijec Zivot (Hayat) se u Kur'anu pominje na 145 mesta, koliko i rijec Smrt (Mawt).
Rijec Iblis (Satana-Sejtan) je U Kur'anu pomenut na 11 mesta isto koliko i rijec zastita od Sejtana.
Rijec Muslimani su pomenuti 41 put u Kur'anu koliko i rijec Dzihad (Borba na Allahovom putu).
Rijec Zlato se pominje na 8 mjesta koliko i rijec Luksuzni zivot.
Rijec Razum se u Kur'anu pominje 49 puta koliko i rijec svjetlost.
Rijec Cvrst je u Kur'anu pomenuta 114 puta koliko i rijec Strpljenje.
Rijec Muskarac se nalazi na 24 mesta koliko i rijec zena.
Rijec Molitva (Salat) je pomenuta 5 puta.
Rijec Mjesec (Shahr) se pominje 12 puta u Kur'anu.
A rijec Dan (Yawm) je U Kur'anu pomenuta 365 puta.
Rijec Voda (Baher) je u Kur'anu pomenuta 32 puta, a rijec Zemlja (Barr) 13 puta. Ako ih saberemo dobicemo broj 45. Sada nalazimo procentualnu zastupljenost rijeci Voda u ukupnom broju rijeci (Voda i Zemlja). Ona iznosi 32/45 x 100% = 71.11111% Procentualna zastupljenost rijeci Zemlja u ukupnom broju rijeci Voda i Zemlja iznosi 28.8888888% Odnos zemlje i vode na zemlji iznosi bas ovoliko.
Da li je moguce da je Muhammed bio upoznat sa ovom cinjenicom prije 1400 godina?!

Ti (O Muhamede) nijednu knjigu nisi citao prije ove a nisi je ni desnom rukom svojom pisao inace posumnjali bi oni sto lazi govore. (29:48)

Reci - Kada bi se svi ljudi i dzini udruzili da sacine jedan ovakav Kur'an oni kao sto je on nebi sacinili.


Čitajući, a nije mi prvi put da ove činjenice čitam, došlo mi da zaplacem. Zaista je Velik i u to nikakve sumnje nema.

I palo mi je par puta na pamet da otvorim temu U kojoj bi bilo.pogodno navesti sve ove činjenice, ali nekako sramota me.bilo jer ih ne znam.na pamet. Mada, nije ni to.problrm, nego ja to ovako kao [mention]East_side[/mention] zaista ne znam lijepo.pojasniti.

Hvala.ti od srca, tema je odlična.
1
1 slika
Avatar
East_side
Etablirani član
Etablirani član
Reactions: 3831
Postovi: 2443
Pridružen/a: 16 sep 2020, 11:42
Lokacija: Dovoljno blizu

Re: Kur'an - all about

Post Postao/la East_side »

[mention]Iskra[/mention] hvala ti na lijepim riječima ali ja moram naglasiti da ne znam sve ovo napamet. :)

Samo sam znao uopšteno da postoje brojne numerološke mudrosti u posljednjoj Božijoj objavi jer sam čitao dosta na ovu temu i ranije. Ovaj uvodni tekst je preuzet sa prve stranice na koju sam sinoć naletio.
1
1 slika
Nikada ne gasi svoje svjetlo samo zbog toga što nekima ide u oči.
Iskra
PRObehar
PRObehar
Reactions: 36460
Postovi: 37522
Pridružen/a: 22 jul 2020, 22:18

Re: Kur'an - all about

Post Postao/la Iskra »

East_side je napisao/la: 22 sep 2020, 11:47 @Iskra hvala ti na lijepim riječima ali ja moram naglasiti da ne znam sve ovo napamet. :)

Samo sam znao uopšteno da postoje brojne numerološke mudrosti u posljednjoj Božijoj objavi jer sam čitao dosta na ovu temu i ranije. Ovaj uvodni tekst je preuzet sa prve stranice na koju sam sinoć naletio.


Nema.na čemu. Jako se radujem.tvojim.opservacijama na Religiji. I plus [mention]Fatih[/mention] , :sret

Inače sam.misljenja da se o nekim.zanimljivostima iz Islama i Kur'ana malo zna. Ovdje ljudi više znaju o kršćanskim "dogadjajima" nego muslimanskim. To mi je jako žao. Iz tog razloga isto pozdravljam.ovu temu još jednom. Truditi ću se svakako da ponešto napišem, zanimljivosti iz života Poslanika ( mnozina) bilo bi lijepo čitati.


Pik meni priča o Jusuf savs!
2
2 slika
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Re: Kur'an - all about

Post Postao/la Fatih »

Iskra je napisao/la: 22 sep 2020, 11:52
East_side je napisao/la: 22 sep 2020, 11:47 @Iskra hvala ti na lijepim riječima ali ja moram naglasiti da ne znam sve ovo napamet. :)

Samo sam znao uopšteno da postoje brojne numerološke mudrosti u posljednjoj Božijoj objavi jer sam čitao dosta na ovu temu i ranije. Ovaj uvodni tekst je preuzet sa prve stranice na koju sam sinoć naletio.


Nema.na čemu. Jako se radujem.tvojim.opservacijama na Religiji. I plus @Fatih , :sret

Inače sam.misljenja da se o nekim.zanimljivostima iz Islama i Kur'ana malo zna. Ovdje ljudi više znaju o kršćanskim "dogadjajima" nego muslimanskim. To mi je jako žao. Iz tog razloga isto pozdravljam.ovu temu još jednom. Truditi ću se svakako da ponešto napišem, zanimljivosti iz života Poslanika ( mnozina) bilo bi lijepo čitati.


Pik meni priča o Jusuf savs!
Jako lijepo. Imas prednost onda. Jusuf a.s je imao jako bogatu biografiju. :ok
1
1 slika
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Avatar
East_side
Etablirani član
Etablirani član
Reactions: 3831
Postovi: 2443
Pridružen/a: 16 sep 2020, 11:42
Lokacija: Dovoljno blizu

Re: Kur'an - all about

Post Postao/la East_side »

E vidiš, kada je spominjanje poslanika (u množini) u Kur'anu u pitanju, i tu se krije jedna mudrost:

Ne znam sad tačno brojeve ali... najviše puta je spomenut Musa a.s. i poznato je da njega prihvataju i Jevreji i kršćani i muslimani.

Manje puta od njega je spomenut Isa a.s. i njega ne prihvataju Jevreji. Kršćani i muslimani prihvataju. Istina, na različitit način.

Muhammed a.s. je spomenut još manje puta od Isa a.s. i poznato je da njega prihvataju samo muslimani.
0
Nikada ne gasi svoje svjetlo samo zbog toga što nekima ide u oči.
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Re: Kur'an - all about

Post Postao/la Fatih »

East_side je napisao/la: 22 sep 2020, 12:08 E vidiš, kada je spominjanje poslanika (u množini) u Kur'anu u pitanju, i tu se krije jedna mudrost:

Ne znam sad tačno brojeve ali... najviše puta je spomenut Musa a.s. i poznato je da njega prihvataju i Jevreji i kršćani i muslimani.

Manje puta od njega je spomenut Isa a.s. i njega ne prihvataju Jevreji. Kršćani i muslimani prihvataju. Istina, na različitit način.

Muhammed a.s. je spomenut još manje puta od Isa a.s. i poznato je da njega prihvataju samo muslimani.
Pa, meni se bas desilo u USA, kada se kolegi "omace" pa rece: "Kada je Muhamed pisao Kur'an..." Ja mu rekoh, "zar ne mislis bi Muhamed sebe pomenuo vise puta puta u Kur'anu od Isusa, da ga je on pisao"? (Znao sam da je vjerovao da je Muhamed s.a.v.s "izmislio" novu vjeru ali nikad to nije otvoreno rekao, ali nije ni trebao).

Jos sam mu rekao da je Muhamed a.s rekao da ga ne uzdizemo iznad ostalih Poslanika. Kaze, "je li to pouzdano da je rekao". Rekoh, "pouzdano kao sto je pouzdano da sada tebe gledam". Od tada je cesto bio zamisljen. :D
1
1 slika
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Avatar
East_side
Etablirani član
Etablirani član
Reactions: 3831
Postovi: 2443
Pridružen/a: 16 sep 2020, 11:42
Lokacija: Dovoljno blizu

Re: Kur'an - all about

Post Postao/la East_side »

DOKAZI KOJI POSTOJE U NAMA SAMIM

”Nefs” je izraz koji se u Kur’anu navodi u različitim značenjima, između ostalog i u značenju duše, ličnosti, naše osobnosti. ”Nefs” je povezan sa našim tijelom i njemu se pripisuju dobra ili zla djela.

Mi ćemo im pružati dokaze Naše u prostranstvima (svemirskim), a i u njima samim, dok im ne bude sasvim jasno da je Kur’an istina. A zar nije dovoljno to što je Gospodar tvoj o svemu obaviješten? (41:53)

Činjenica da nesvjesni atomi, čijih 99% strukture predstavlja prazan prostor, čine naše tijelo, omogućavajući nam da vidimo, čujemo, i razmišljamo, ne može se objasniti bez Boga. To će biti tema jedne od naših narednih knjiga u kojoj se namjeravamo detaljnije pozabaviti ovim pitanjem uključujući i detaljno istraživanje mnogih nauka i naučnih grana, od filozofije mišljenja do kvantne fizike, te se, s obzirom na to, na spomenutom pitanju nećemo duže zadržavati.

Ovdje želimo zastati na kur’anskoj aluziji na znakove koji postoje u nama samima. U našem umu postoje apriorne kategorije, ideje i principi koji nisu stečeni. Tema o kojoj ćemo govoriti u ovom poglavlju nije zasnovana na znanjima stečenim uz pomoć satelita, teleskopa, podmornica ili na posljednjim iz fizike, hemije i biologije. Pozabavit ćemo se podacima i saznanjima iz bogate historije filozofije.
Pleme kojem je pripadao Vjerovjesnik bavilo se trgovinom i stočarstvom. Poslanik nije odrastao u okruženju poput Platonove akademije ili kartezijanske škole. Iz tog razloga, vrijedno je pažnje to što se, u uvjetima i sredini u kojoj se nalazio Vjerovjesnik, govori ne samo o dokazima vidljivim u vanjskom svijetu, nego i dokazima unutar čovjeka.

ONTOLOŠKI DOKAZ

Osnovna poruka svih Božijih objava jeste poruka o Bogu Savršenom Bića. Ova činjenica postaje očita kada razmislimo o savršenosti onoga što je Bog stvorio. Putem ontološkog dokaza Boga ne spoznajemo ”spoljašnim” sredstvima, nego putem ideje ”savršenstva” ili ”Savršenog Bića”, prirođene svakom od nas.

Među prvim filozofima koji su se bavili ontološkim dokazom bili su Farabi i Ibn Sina. Ontološki dokaz Farabi tretira u kombinaciji sa kozmološkim dokazom. Prema njegovom mišljenju, Bog nužno mora postojati, On je Nužno Biće. U protivnom, zapadamo u proturječnost. Sva ostala bića su moguća; odnosno, mogu postojati, a mogu i ne postojati. Ukoliko moguća bića ne temelje svoje postojanje na postojanju Nužnog Bića, zapadamo u kontradikciju. S obzirom na činjenicu da Farabijev zaključak predstavlja kombinaciju ontološkog i kozmološkog dokaza, prema preovladavajućem mišljenju prve tragove ovog dokaza nalazimo u Ibn Sinaovim djelima.

Bez obzira na to, ovaj dokaz se najčešće povezuje sa Descartesom. Kako bi izbjegao eventualne greške, on u svojim filozofskim promišljanjima polazi od pretpostavke da prethodno, akumulirano, stečeno znanje ne postoji. On počinje od pretpostavke da su mnoga znanja koja je stekao od djetinjstva zapravo nepouzdana; stoga je potrebno jednom raščistiti sa svime i početi ispočetka, od osnova. Potom slijedi sistematska kritika prethodnih uvjerenja. Sve čulne spoznaje su sumnjive, jer iskustvo govori da nas čula ponekad varaju, a ne možemo imati potpuno povjerenje u ono što nas je jednom iznevjerilo.

Descartes je svoju spoznaju izrazio čuvenom rečenicom cogito ergo sum (”mislim, dakle postojim”). On je zaključio da je činjenica da on postoji, i da je mišljenje kao kategorija postojećeg neporeciva. Kasnije je shvatio da je spoznaja savršenija od sumnje i objasnio kako ga je ova ideja savršenstva dovela do najsavršenije ideje, ideje o Savršenom Biću.

On objašnjava da je formalni sadržaj (ili objektivna realnost) ove ideje tako velika da ne može potjecati iz njegovog osobnog (nesavršenog) uma, nego da mora potjecati i biti usađena unutar čovjeka od stvarno Savršenog Bića – Boga. Stvari izvan njega, poput neba, Zemlje, svjetlosti, toplote i hiljada drugih stvari ne sadrže ništa što bi ga nadilazilo, što bi bilo iznad njegovih mogućnosti. Kad bi one bile nestvarne, on bi možda zaključio da su one produkt njegove mašte. Međutim, to nije tako u slučaju Savšenog Bića. Nemoguće Ga je izmisliti iz ništavila.

Dekart je spoznao postojanje Boga razmišljajući o dokazima koji postoje u njemu samome. On je rekao da taj njegov zaključak nije produkt njegovog uma, te da dodati ili oduzeti bilo šta toj ideji prevazilazi njegove mogućnosti. On je morao prihvatiti da je na svijet došao s ovim apriornim znakom. Nešto poput potpisa umjetnika na njegovom djelu: Bog nas je stvorio i u nas utisnuo ovu ideju kad nas je stvorio.
Smatrajući da Dekartove stavove treba dopuniti, Leibniz je došao do ontološkog dokaza sličnog Ibn Sinaovom.

KANTOVE KATEGORIJE MJESTA I VREMENA

Kur’an govori o dokazima u nama samima. Do sada smo govorili o idejama postojanja čovjeka imanentnoj ljudskoj prirodi, onako kako su ih promišljali Descartes i drugi filozofi poput njega. Međutim, smatramo da kur’anski ajet koji govori dokazima u nama samima ima mnogo šire značenje. Prema našem mišljenju, ”osobnost” je apriorni entitet i ovaj ajet obuhvata sve osobine prirođene, imanentne čovjeku.
Prema jedinstvenom Kantovom otkriću, koje ga je i činilo time što jest, kategorije vremena i prostora su usađena u čovjeka prije bilo kakvog iskustva ili kontakta sa vanjskim svijetom. Dijete, iako ne poznaje pojam udaljenosti, udaljava se od stvari koje mu se ne sviđaju i približava se onima koje mu se sviđaju. Dakle, čovjek intuitivno, apriori zna da li su te stvari iznad njegovog dometa ili nisu. Drugim riječima, ideja prostora postoji unutar čovjeka iako je nikada nije iskusio.

Isto vrijedi i za kategoriju vremena. Dijete ima osjećaj za ”prije” i ”kasnije” prije bilo kakvih iskustava. Da to nije tako, naša percepcija bila bi razbijena, razasuta i ne bi ih bilo moguće povezati i posložiti. Zalaženje u detalje drugih dokaza da su kategorije vremena i prostora prirođene čovjeku odvele bi nas daleko. Kant je ove kategorije razmatrao u kontekstu analiziranja našeg kontakta sa vanjskim svijetom. Nije govorio o tome da su ove činjenice dokazi Božijeg postojanja.

Mi kao ”ličnost” živimo na određenom mjestu, koje možemo uporediti sa veoma složenim vratima. Naša ličnost, sa svim apriornim kategorijama, kao što su vrijeme i prostor, jedini je ključ ovih vrata. Ova vrata, koja su inače veoma složene strukture, otvaramo ključem (”sobom”). Može li se reći da je to slučajno? Onaj Ko je stvorio svemir, vrijeme i prostor, stvorio je i nas.
Kao što smo to vidjeli u prethodnom poglavlju, i naša sposobnost učenja govora također nam je prirođena. Prirođenost ove sposobnosti, kao i kategorija vremena i prostora, također su dokazi da smo savršeno stvoreni. Naš um je, kao i naše tijelo, stvoren tako da savršeno odgovara svijetu koji ga okružuje.

Ukratko, vjerujemo da je osuđen na poraz svako ko se pobuni protiv apriornih znanja!

VJERA JE PRIROĐENA ČOVJEKU

Predano okreni svoje lice vjeri, Božjoj prirodi, na kojoj je On stvorio ljude. Nema promjene u Božjem stvaranju. To je ispravna vjera, ali većina ljudi to ne zna. (30:30)

Znanja koja su nam data apriori, bez prethodog iskustva, onda kada smo stvoreni i koja su u skladu sa vjerom koju je Uzvišeni Allah objavio, predstavljaju dokaz Njegovog savršenog stvaranja. Ako razmislimo o sadržaju ajeta koji govori o znakovima u nama samima kao nečemu što je u skladu s teorijom stvaranja, stvari postaju razumljivije. Mnogi ljudi teško razumiju Dekartovu teoriju o ”inherentnom znanju”. Kako bismo bolje razumjeli Dekartove argumente, trebamo se vrlo pažljivo koncentrirati na strukturu ljudskog uma. Možda bi bilo bolje pojmiti to kao podudarnost našeg stvaranja sa poimanjem religije, jer je tako lakše razumljivo. Većina nas traga za odgovorima na pitanja: odakle sam, zašto postojim, kamo idem? Mi sebi postavljamo takva pitanja jer smo stvoreni tako da osjećamo potrebu da se zapitamo o tome.

Postoje mnogi ljudi koji su potisnuli svoje unutarnje potrebe i izbjegli razmišljanje o ovim pitanjima. Naš Stvoritelj nas potiče da razmišljamo o tim pitanjima. Čijnenica da nas je stvorio sa naglašenom potrebom za vjerom ukazuje na religiju koju će nam objaviti, jer odgovora na postavljena pitanja nema izvan religije. Jedan od dokaza potrebe postojanja religije jeste činjenica da smo stvoreni s urođenom sklonošću ka njoj.

Uzvišeni Allah je stvorio osjećaj žeđi, ali i vodu kako bismo mogli ugasiti žeđ. Kao odgovor na osjećaj gladi, Allah, dž. š., je stvorio nebrojena jela kojima utoljavamo glad. Žeđ i glad se razlikuju od postojanja vode i hrane u vanjskom svijetu. Mogli bismo, umjesto za vodom, odnosno molekulima hidrogena i oksigena koje je čine, osjećati potrebu za nečim što ne postoji, čega nema na Zemlji i što bi nam možda štetilo. Međutim, naše tijelo je stvoreno tako da želi ono što mu je potrebno i što postoji. Naša najveća želja jeste želja za besmrtnošću, koja je jača i od potrebe za vodom i hranom. Želja za vječnošću je snažnija od svih naših želja i strasti. Uzvišeni Allah nas je stvorio tako da čeznemo za budućim životom. Ta naša čežnja predstavlja dokaz postojanja budućeg svijeta.

Kao što se vidi, u stvaranju čovjeka prisutni su dokazi postojanja Uzvišenog Allaha i vjere, a i dokazi postojanja ahireta. Obratimo pažnju na ove riječi iz drugog dijela 30. ajeta sure Ar-Rum: ”Nema promjene u Božjem stvaranju. To je ispravna vjera”. To su dokazi koji u čovjeku postoje od stvaranja prvog čovjeka. Oni koji uspijevaju prepoznati te dokaze vjeruju u Allaha, u vjeru, u ahiret. Međutim, i posljednja konstatacija iz navedenog ajeta prema kojoj većina ljudi ne zna, također je značajna. I, doista, mnogi ljudi ne razmišljaju o rečenim, njima prirođenim dokazima, niječući tako vlastitu prirodu.
2
2 slika
Nikada ne gasi svoje svjetlo samo zbog toga što nekima ide u oči.
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Kur'an - all about

Post Postao/la Fatih »

Neki lingvisti, Arapi, su poprilicno dugo ukazivali na neke gramaticke greske u Kur'anu. Medju njima i jedan zaista eminentan lik, koji je tome posvetio i jednu manju knjigu.

Dugo sam se pitao zasto niko ne odgovori na ovo pitanje, koje je meni bilo besmisleno. Ali, moj glas se ne cuje tako daleko. Dok ne naidjoh na ovo:

1
1 slika
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Iskra
PRObehar
PRObehar
Reactions: 36460
Postovi: 37522
Pridružen/a: 22 jul 2020, 22:18

Kur'an - all about

Post Postao/la Iskra »

Pa.ako je Kur'an prepisivan , a jeste, ljudskom rukom, naravno da su moguce greske.
0
Mehaning
Proleter
Reactions: 6034
Postovi: 4653
Pridružen/a: 23 jul 2020, 12:29

Kur'an - all about

Post Postao/la Mehaning »

Jeli preveden na neki drugi jezik... :ovaj
0
laga-nini
Etablirani član
Etablirani član
Reactions: 1195
Postovi: 3669
Pridružen/a: 23 jul 2020, 20:23

Kur'an - all about

Post Postao/la laga-nini »

..kako mislis preveden ..imam i ja kuran u kući i nesto sam lista davno doduse..
0
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Kur'an - all about

Post Postao/la Fatih »

Iskra je napisao/la: 14 nov 2020, 15:11 Pa.ako je Kur'an prepisivan , a jeste, ljudskom rukom, naravno da su moguce greske.
Da, ali nikada nije bio prepisan, a da nije dosao pod lupu onih koji su s koljena na koljena prenosili Kur'an napamet, bez ijedne razlike. Tako da i danas, svi Mushafi svijeta, imaju uz transliteraciju na maternji jezik, i originalni arapski teskt, tako da svako moze uociti ako neko ne prevede nesto kako ne treba.

Ali, ovdje se postavljalo pitanje o gramatickim greskama. Arapski jezik je postao standardizovan na osnovu Kur'ana. I kao sto dr. Naik daje primjer, porediti danasnji arapski iz nekog dijela arapskog svijeta, sa Kura'nom, te reci da postoji gramaticka greska, je ravno da poredimo nesto sto mjerimo sa lenjirom. Lenjir je taj po kom se mjeri duzina, nikako obratno.
1
1 slika
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Kur'an - all about

Post Postao/la Fatih »

Mehaning je napisao/la: 14 nov 2020, 15:18 Jeli preveden na neki drugi jezik... :ovaj
Pa postoje prevodi ZNACENJA Kur'ana na svakom jeziku gdje zive muslimani. Ali, prevod i moze da ima gramaticku gresku,u zavisnosti od prevodioca i njegov poznavanja arapskog jezika. Ovdje neki Arapi tvrde da originalni kur'anski tekst sadrzi gramaticke greske. Sto je Zakir Naik u ovom video objasnio u jako kratkom vremenu.
0
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Avatar
Fatih
PRObehar
PRObehar
Reactions: 6951
Postovi: 6464
Pridružen/a: 23 jul 2020, 15:14

Kur'an - all about

Post Postao/la Fatih »

laga-nini je napisao/la: 14 nov 2020, 15:19 ..kako mislis preveden ..imam i ja kuran u kući i nesto sam lista davno doduse..
Pa prevodi postoje. Ali, ovdje se misli na originalni arapski tekst Kur'ana.
0
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
laga-nini
Etablirani član
Etablirani član
Reactions: 1195
Postovi: 3669
Pridružen/a: 23 jul 2020, 20:23

Kur'an - all about

Post Postao/la laga-nini »

..mislim fati da je to marginalna stvar i da ne triba tema..valjda je sadržaj bitan a ne forma...
0
Odgovori

Natrag na “Religija”