Teškoće učenja – disleksija, disgrafija, diskalkulija

Od kolijevke, pa do groba...
Moderator: Moonlight
Avatar
CocoMa
Čupavo
Čupavo
Reactions: 17696
Postovi: 10993
Pridružen/a: 22 jul 2020, 20:23

Teškoće učenja – disleksija, disgrafija, diskalkulija

Post Postao/la CocoMa »

Diagnostic and Statistical Manual (DSM V, Američka psihijatrijska udruga, 2014) navodi učestalost specifičnog poremećaja učenja od 5 do 15% među djecom u školskoj dobi u različitim jezicima i kulturama. Prevalencija u odraslih je nepoznata, ali se pretpostavlja oko 4%. Omjer dječaka i djevojčica je 3:1.
Najčešći uzroci koji se mogu izdvojiti su:

genetički čimbenici

neurološki čimbenici

specifične kognitivne sposobnosti i vještine (fonološka svjesnost, brzo imenovanje)

perceptivne teškoće u vizualnom području

teškoće vezane uz stil učenja i neučinkovito poučavanje (neusklađeno s potrebama učenika).

Disleksija je specifična teškoća učenja koja uglavnom pogađa razvoj pismenosti i jezične vještine. Prisutna je od rođenja i ima cjeloživotne posljedice. Obilježena je teškoćama u fonološkoj obradi, brzom imenovanju, radnom pamćenju, brzini obrade i automatizaciji vještina koje nisu usklađene s ostalim kognitivnim sposobnostima. Konvencionalne metode poduke ne daju dobre rezultate, no intervencijki postupci, pomoć informacijske tehnologije i savjetodavna podrška mogu ublažiti učinke.


slika





Definicije uobičajeno ističu slabe strane osoba s disleksijom:

čitanje i pisanje s mnogo grešaka ili vrlo sporo

nerazumijevanje pročitanog

umor u situacijama čitanja i pisanja

nemogućnost organiziranja misli tijekom pisanja

lošije verbalno pamćenje

No, profil osoba s disleksijom sadrži i jake strane:

dobar predodžbeni kapacitet

originalnost i kreativnost

dobre sposobnosti vizualizacije

“umjetnički” način razmišljanja

Disgrafija je teškoća učenja koja pogađa vještinu pisanja. Očituje se teškoćama u spellingu, lošem rukopisu i problemima oblikovanja misli u pisanoj formi. Budući da pisanje zahtijeva složene razine motoričke i informacijske obrade, podatak da učenik ima disgrafiju nije dostatan. Naime, učenici s poremećajima u pisanju će trebati posebne uvjete i prilagodbe tijekom učenja kao i dodatno uvježbavanje da bi dosegli odgovarajuću razinu pisanja.

Osoba s disgrafijom može pisati u suprotnom smjeru, imati problema u prisjećanju kako izgledaju ili kako se oblikuju grafemi. Može se teško prisjećati kada koristiti koja vrsta grafema (tzv. mala i velika slova). Može ispuštati riječi u pisanju ili pisati ih uz niz grešaka.





slika






slika












Diskalkulija je stanje koje se odražava na sposobnost stjecanja matematičkih vještina. Učenici s diskalkulijom mogu imati teškoća u razumijevanju jednostavnih brojevnih koncepata, nedostatak intuitivnog osjećaja za brojeve i teškoće s učenjem numeričkih činjenica i procedura. Čak i kada dođu do točnog odgovora i koriste ispravne metode, učenici s diskalkulijom mogu to raditi automatski i bez povjerenja.

Specifični poremećaj učenja može se dijagnosticirati samo nakon početka formalnog obrazovanja!



ikm.ba
2
2 slika
Avatar
SmokingMan
Sleepless FM
Sleepless FM
Reactions: 7694
Postovi: 5639
Pridružen/a: 27 jul 2020, 17:06
Lokacija: Always cheerful, even when i asleep.

Re: Teškoće učenja – disleksija, disgrafija, diskalkulija

Post Postao/la SmokingMan »

Kod mene drugarica sa ovom dijagnozom naučila da programira u C#. :oho
0
slika
Avatar
Ommadawn
Florida Man
Florida Man
Reactions: 14598
Postovi: 11017
Pridružen/a: 11 aug 2020, 19:23

Re: Teškoće učenja – disleksija, disgrafija, diskalkulija

Post Postao/la Ommadawn »

Ja sa diskalkulijom i adhd-om učim učenike kako da izračunaju uglove, trigonometriju, izračunati volumene…
Jeste bilo teško doći do metoda ali pronašao sam svoje načine.
1
1 slika
You can jeer but you don’t understand
Any fragile soul can be a Florida Man
Odgovori

Natrag na “Obrazovanje”