Diagnostic and Statistical Manual (DSM V, Američka psihijatrijska udruga, 2014) navodi učestalost specifičnog poremećaja učenja od 5 do 15% među djecom u školskoj dobi u različitim jezicima i kulturama. Prevalencija u odraslih je nepoznata, ali se pretpostavlja oko 4%. Omjer dječaka i djevojčica je 3:1.
Najčešći uzroci koji se mogu izdvojiti su:
genetički čimbenici
neurološki čimbenici
specifične kognitivne sposobnosti i vještine (fonološka svjesnost, brzo imenovanje)
perceptivne teškoće u vizualnom području
teškoće vezane uz stil učenja i neučinkovito poučavanje (neusklađeno s potrebama učenika).
Disleksija je specifična teškoća učenja koja uglavnom pogađa razvoj pismenosti i jezične vještine. Prisutna je od rođenja i ima cjeloživotne posljedice. Obilježena je teškoćama u fonološkoj obradi, brzom imenovanju, radnom pamćenju, brzini obrade i automatizaciji vještina koje nisu usklađene s ostalim kognitivnim sposobnostima. Konvencionalne metode poduke ne daju dobre rezultate, no intervencijki postupci, pomoć informacijske tehnologije i savjetodavna podrška mogu ublažiti učinke.
Definicije uobičajeno ističu slabe strane osoba s disleksijom:
čitanje i pisanje s mnogo grešaka ili vrlo sporo
nerazumijevanje pročitanog
umor u situacijama čitanja i pisanja
nemogućnost organiziranja misli tijekom pisanja
lošije verbalno pamćenje
No, profil osoba s disleksijom sadrži i jake strane:
dobar predodžbeni kapacitet
originalnost i kreativnost
dobre sposobnosti vizualizacije
“umjetnički” način razmišljanja
Disgrafija je teškoća učenja koja pogađa vještinu pisanja. Očituje se teškoćama u spellingu, lošem rukopisu i problemima oblikovanja misli u pisanoj formi. Budući da pisanje zahtijeva složene razine motoričke i informacijske obrade, podatak da učenik ima disgrafiju nije dostatan. Naime, učenici s poremećajima u pisanju će trebati posebne uvjete i prilagodbe tijekom učenja kao i dodatno uvježbavanje da bi dosegli odgovarajuću razinu pisanja.
Osoba s disgrafijom može pisati u suprotnom smjeru, imati problema u prisjećanju kako izgledaju ili kako se oblikuju grafemi. Može se teško prisjećati kada koristiti koja vrsta grafema (tzv. mala i velika slova). Može ispuštati riječi u pisanju ili pisati ih uz niz grešaka.
Diskalkulija je stanje koje se odražava na sposobnost stjecanja matematičkih vještina. Učenici s diskalkulijom mogu imati teškoća u razumijevanju jednostavnih brojevnih koncepata, nedostatak intuitivnog osjećaja za brojeve i teškoće s učenjem numeričkih činjenica i procedura. Čak i kada dođu do točnog odgovora i koriste ispravne metode, učenici s diskalkulijom mogu to raditi automatski i bez povjerenja.
Specifični poremećaj učenja može se dijagnosticirati samo nakon početka formalnog obrazovanja!
ikm.ba
Teškoće učenja – disleksija, disgrafija, diskalkulija
- SmokingMan
- Sleepless FM
- Reactions: 7694
- Postovi: 5639
- Pridružen/a: 27 jul 2020, 17:06
- Lokacija: Always cheerful, even when i asleep.
Re: Teškoće učenja – disleksija, disgrafija, diskalkulija
Kod mene drugarica sa ovom dijagnozom naučila da programira u C#.
0
Re: Teškoće učenja – disleksija, disgrafija, diskalkulija
Ja sa diskalkulijom i adhd-om učim učenike kako da izračunaju uglove, trigonometriju, izračunati volumene…
Jeste bilo teško doći do metoda ali pronašao sam svoje načine.
Jeste bilo teško doći do metoda ali pronašao sam svoje načine.
1
1
You can jeer but you don’t understand
Any fragile soul can be a Florida Man
Any fragile soul can be a Florida Man