Neverbalna komunikacija „govori“ više od verbalne

Moderator: Socrates
Avatar
CocoMa
Čupavo
Čupavo
Reactions: 17696
Postovi: 10993
Pridružen/a: 22 jul 2020, 20:23

Neverbalna komunikacija „govori“ više od verbalne

Post Postao/la CocoMa »

Naš „dobar osjećaj“ ovisi o efikasnosti u komunikaciji sa drugima, u privatnom i poslovnom okruženju.

Neverbalna komunikacija „govori“ više od verbalne
Istraživanja upozoravaju na važnost neverbalne komunikacije: slušatelj pamti 10% onog što se govori, 40% kako se govori, a 50% se odnosi na dojam koji ostavlja govornik (kako izgleda).

Stoga, podsjetite se „šta i kako“ neverbalno poručujete svom sagovorniku:

Dodir – stisak ruke može iskazati suosjećanje, toplinu, prijateljstvo, ali treba biti umjeren kako ne bi bio krivo shvaćen.

Govor tijela – vrlo kompleksna kategorija. Cijeli niz detalja o tome kako se drže ruke, kako su prekrižene noge ili kako je sugovornik uspravan govori o namjeri, stavu ili raspoloženju. Ruke prekrižene na prsima iskazuju nespremnost da se sagovorniku ili klijentu pomogne, određenu aroganciju. Iskrivljeno stajanje pokazuje dosadu, rezigniranost, pomanjkanje volje za radom, nasuprot uspravnom stajanju koje se tumači kao poruka energije, dinamike i entuzijazma. Dodirivanje nosa prikrivena je nesigurnost.


Glas – sam za sebe govori o spolu govornika, raspoloženju, životnoj dobi, zdravstvenom stanju, obrazovanju, pa i o porijeklu (lokalni akcent). Glas je moguće kontrolirati, ton niži od prirodnog ostavlja dojam pouzdanosti, kulture i pažnje. Ugodan glas veoma je važan, a elementi glasa su jasnoća, boja i visina. Glas ne smije biti piskutav, ali niti pretih (sugovornik razumjeti što se govori). Glas treba modulirati kako bi odrazio emociji i dao uvjerljivost sadržaju. Kultivirani glas implicira kultivirani rječnik.


Kontakt pogledom – gledati sagovornika u oči znak je pažnje, pristojnosti i usredotočenosti na sugovornika. Vrludanje pogledom govori o nezainteresiranosti.

Osobni prostor – je zona, životni prostor svake osobe u koju nepoznate osobe, poslovni partneri, pa tako i gosti ne ulaze. Osoba kojoj se netko previše približi, odnosno naruši osobni prostor, osjeća se ugroženom i instinktivno čini korak nazad.
Izgled – kada se radi o poslovnoj komunikaciji – izgled zaposlenika govori o poziciju u hijerarhiji organizacije, o stavu prema poslu i prema sugovorniku.


Izraz lica – pokazuje stav prema sagovorniku, kolegi ili gostu. Tako npr. zaposlenici u uslužnim djelatnostima trebaju shvatiti da je njihov posao sličan kazalištu: kao i glumci, nalaze se uvijek na pozornici, dobre volje, vedri, raspoloženi, nasmiješeni, na usluzi klijentu. Klijent ne zanimaju privatni problemi zaposlenika, žalosti, ljutnje ili slično. Izraz lica ne smije stoga odražavati bilo koji negativni osjećaj. Potrebno je izbjegavati mrštenje, okretanje ili stiskanje očiju, obješena usta.



Šutnja – može biti vrlo rječita i znakovita. Zavisno od situacije može biti ugodna ili neugodna, iskazivati stav prema gostu.


ikm.ba
2
2 slika
Iskra
PRObehar
PRObehar
Reactions: 36460
Postovi: 37522
Pridružen/a: 22 jul 2020, 22:18

Re: Neverbalna komunikacija „govori“ više od verbalne

Post Postao/la Iskra »

istraživanju UCLA-a pokazalo se kako je samo 7 posto komunikacijske poruke bazirano na onome što govorimo. Sve ostalo;  38 posto odlazi na boju te jačinu našeg glasa te preostali 55 posto otpada na neverbalnu komunikaciju. Biti u mogućnosti kvalitetno protumačiti tih 55 % komunikacijskog spektra, znači ovladati snažnim alatom ne samo međuljudskih odnosa nego poslovnog odlučivanja i aktivnosti.
0
Avatar
R4IN
Sajber kurajber
Sajber kurajber
Reactions: 8954
Postovi: 10478
Pridružen/a: 31 aug 2020, 00:23

Re: Neverbalna komunikacija „govori“ više od verbalne

Post Postao/la R4IN »

Ovo sam sve znao.. :malagani
0
ALPHA ET OMEGA🔥
Odgovori

Natrag na “Psihologija”