Putovanje u prošlost

Moderator: Socrates
Avatar
CocoMa
Čupavo
Čupavo
Reactions: 17696
Postovi: 10993
Pridružen/a: 22 jul 2020, 20:23

Putovanje u prošlost

Post Postao/la CocoMa »

Prošlost je važan dio života svakoga od nas, pa tako i svake organizacije. Sačinjena je od trenutaka – sretnih i tužnih, očaravajućih i zastrašujućih, očekivanih i iznenadnih. Oni sačinjavaju sveukupno iskustvo jedne organizacije i temelj su svega što je ona danas. Upravo zato, normalno je da se povremeno prisjećate prošlosti i iz nje izvlačite trenutke o kojima promišljate i razgovarate s drugima. To vam daje mogućnost da ponovno proživite sve pozitivne emocije koje ste nekad doživjeli. Osim toga, povratak u prošlost vam može poslužiti i za učenje. Ona je vrijedan izvor spoznaja koje vam mogu biti korisne u raznim situacijama s kojima se danas kao organizacija susrećete.

Ipak, vraćanje u prošlost ne rezultira uvijek pozitivnim ishodima. Primjerice, možda vam se događa da se prisjećate prošlih vremena i žalite što je danas drugačije. Ponekad se sa žaljenjem možda sjetite nečega što ste loše napravili ili propustili napraviti. Ili, pak, događaje i iskustva iz prošlosti koristite kao opravdanje za trenutačno negativno ponašanje prema sebi ili drugima. Takva vraćanja u prošlost su povezana s negativnim emocijama. Ona vas navode da se vrtite u začaranom krugu razmišljanja „Što bi bilo kad bi bilo…“. To stvara težak uteg na leđima vaše organizacije, koji vam onemogućuje daljnje kretanje i razvoj. Na taj način se zaplićemo u zamku življenja u prošlosti, propuštajući biti prisutni u onome što se događa sada i napredovati prema svojem cilju.

Više gledati naprijed, a manje u retrovizor

“Postoji razlog zašto je retrovizor tako malen, a prednje staklo auta toliko veliko – ono gdje idemo puno je važnije od onoga što ostavljamo za sobom.”, kaže Joela Osteena. Time savršeno ilustrira da, iako vam povratak u prošlost može donijeti i mnogo dobroga, važno je tamo odlaziti tek povremeno i zadržati se samo onoliko koliko je potrebno da iz nje izvučete korisne uvide za daljnji razvoj vaše organizacije. A kako to napraviti?

Prije svega je važno biti svjestan da sve prolazi, i lijepo i ružno, te da je prošlost nemoguće promijeniti. To vam pomaže da ju prihvatite kao važan dio svega što vaša organizacija je. Ma kakva ona bila, tada ju možete sagledati na nov način. Naime, iako ne možete promijeniti prošlost, možete promijeniti svoj stav prema njoj. Povijest jest učiteljica života. Zato trebate osvijestiti poruke iz svih uspješnih, ali i teških trenutaka koje je vaša organizacija doživjela. Time stvarate priliku sva ta znanja ugraditi u svoju organizaciju kao snage za uspješniji nastavak njenog puta. Tada prestajete žaliti za onim što je bilo ili zbog onog što je bilo i počinjete raditi pozitivnu promjenu tamo gdje to jedino možete – u sadašnjosti.

S učenjima iz prošlosti graditi budućnost u sadašnjosti

Ako želite da vaša organizacija živi kvalitetno i svrhovito, važno je aktivno ju razvijati. To možete jedino kroz potpunu prisutnost i posvećenost sadašnjosti te usmjeravanje pogleda prema željenoj budućnosti.  Zato iskoristite svaki dan, jer već sad znate da ga ne možete ponovno proživjeti. Pritom ćete se sigurno suočiti i s mnogim preprekama. Upravo tada vam jedan od važnih saveznika mogu biti biti učenja iz prošlosti. Ne kako bi kočila razvoj vaše organizacije, već kako bi vas podsjetila na snagu koju ona već ima. To će vam dati dodatan zamah na putu ostvarenja željenih ciljeva. Jedino tako, znajući da ste aktivni kreatori razvoja i uspjeha vaše organizacije, učeći iz dana u dan, svaki put kad se osvrnete unatrag i pogledate svoju organizaciju osjećat ćete ispunjenost, zadovoljstvo i mir.


ikm.
0
Avatar
Duh
Etablirani član
Etablirani član
Reactions: 479
Postovi: 1100
Pridružen/a: 29 sep 2023, 21:25
Lokacija: Alpe

Re: Putovanje u prošlost

Post Postao/la Duh »

glupo je ici u proslost.
uvijek mozete super stvari, a i gluposti napraviti i u buducnosti.
slusajte mene. psiholozi ce vam objasniti da strasno nije strasno, a u stvari je strasnije.
0
Odgovori

Natrag na “Psihologija”