Halal i haram u islamu
Halal i haram u islamu
Ovu temu cu poceti sa copy/paste sa dijelovima teksta sa akos.ba, nakon sto sam ga procitao cijelog, s time sto cu izdvojiti ono najvaznije. Nakon toga, mozemo da pokrenemo diskusiju, kao i eventulna pitanja u vezi naslova teme.
"Kada se pojavio islam, bili su široko rasprostranjeni zabluda i grijeh, pometnja i odstupanja kada je riječ o tome šta je halal, a šta haram. Zato je jedan od temeljnih zadataka islama bio da uspostavi skup zakonskih principa i mjera. Na temelju ovih principa kasnije je uspostavljen kriterij prosuđivanja šta je halal, a šta haram."
"PRVI PRINCIP koji je islam utemeljio je, da su stvari koje je Allah dželle šanuhu stvorio i korist koja od njih dolazi esencijalni za ljudsku upotrebu i stoga su dopušteni. Ništa nije haram osim onoga što je zabranjeno riječima i eksplicitnim nassom, tekstom Zakonodavca, Allaha dželle šanuhu. Ako tekst nije sahih, vjerodostojan, kao što je npr. slučaj sa poje-dinim da’if slabim hadisima, ili ako nije eksplicitan u propisivanju zabrane, u tom slučaju se primjenjuje izvorni princip dopuštenosti.
"“Ono što je Allah u Svojoj Knjizi dozvolio – to je halal, a ono što je zabranio- to je haram. Ono što je prešutio – to je ‘afw, obilna milost i pošteda, pa primite od Allaha Njegov obilni oprost, jer, zaista, Allah ništa nije zaboravio,”pa je Resulullah – alejhi’s-selam – proučio ajet: “On ništa ne zaboravlja.”
"Tako, umjesto da daje jasne odgovore na upućena mu pitanja o dozvoljenim stvarima, Poslanik – alejhis-selam – je ukazivao na opće kriterije za utvrđivanje halala i harama. Prema tome, dovoljno nam je da znamo šta je Allah dželle šanu- hu propisao kao haram jer je sve ostalo što to ne obuhvata halal i čisto. Resulu- llah – alejhi’s-selam – je također kazao: “Allah vam je propisao izvjesne obaveze, farzove, i ne niječite ih; On je definirao izvjesne granice i ne prekoračujte ih; Allah je zabranio neke stvari i toga se pridržavajte, dok se, međutim, o nekim stvarima nije izjasnio iz milosti prema vama, ne iz zaborava, i vi ne pitajte o tome.”
"(Ovo dalje potvrđuje činjenica da ashabi nisu prestali konzumirati alkohol nakon objavljivanja kur’anskih ajeta: Pitaju te o vinu i kocki. Reci: “Oni donose veliku štetu, a i neku korist ljudima, samo je šteta odnjih veća od koristi. ” 2:2191, jer piće nije eksplicitno bilo zabranjeno sve do objavljivanja ajeta iz sure El-Ma’ide: 90-94.)
"Kada se pojavio islam, bili su široko rasprostranjeni zabluda i grijeh, pometnja i odstupanja kada je riječ o tome šta je halal, a šta haram. Zato je jedan od temeljnih zadataka islama bio da uspostavi skup zakonskih principa i mjera. Na temelju ovih principa kasnije je uspostavljen kriterij prosuđivanja šta je halal, a šta haram."
"PRVI PRINCIP koji je islam utemeljio je, da su stvari koje je Allah dželle šanuhu stvorio i korist koja od njih dolazi esencijalni za ljudsku upotrebu i stoga su dopušteni. Ništa nije haram osim onoga što je zabranjeno riječima i eksplicitnim nassom, tekstom Zakonodavca, Allaha dželle šanuhu. Ako tekst nije sahih, vjerodostojan, kao što je npr. slučaj sa poje-dinim da’if slabim hadisima, ili ako nije eksplicitan u propisivanju zabrane, u tom slučaju se primjenjuje izvorni princip dopuštenosti.
"“Ono što je Allah u Svojoj Knjizi dozvolio – to je halal, a ono što je zabranio- to je haram. Ono što je prešutio – to je ‘afw, obilna milost i pošteda, pa primite od Allaha Njegov obilni oprost, jer, zaista, Allah ništa nije zaboravio,”pa je Resulullah – alejhi’s-selam – proučio ajet: “On ništa ne zaboravlja.”
"Tako, umjesto da daje jasne odgovore na upućena mu pitanja o dozvoljenim stvarima, Poslanik – alejhis-selam – je ukazivao na opće kriterije za utvrđivanje halala i harama. Prema tome, dovoljno nam je da znamo šta je Allah dželle šanu- hu propisao kao haram jer je sve ostalo što to ne obuhvata halal i čisto. Resulu- llah – alejhi’s-selam – je također kazao: “Allah vam je propisao izvjesne obaveze, farzove, i ne niječite ih; On je definirao izvjesne granice i ne prekoračujte ih; Allah je zabranio neke stvari i toga se pridržavajte, dok se, međutim, o nekim stvarima nije izjasnio iz milosti prema vama, ne iz zaborava, i vi ne pitajte o tome.”
"(Ovo dalje potvrđuje činjenica da ashabi nisu prestali konzumirati alkohol nakon objavljivanja kur’anskih ajeta: Pitaju te o vinu i kocki. Reci: “Oni donose veliku štetu, a i neku korist ljudima, samo je šteta odnjih veća od koristi. ” 2:2191, jer piće nije eksplicitno bilo zabranjeno sve do objavljivanja ajeta iz sure El-Ma’ide: 90-94.)
3
3
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Re: Halal i haram u islamu
Dakle, sve sto nije explicitno zabranjeno, to je u biti dozvoljeno?
Zna li se ko je autor prvog serijatskog Zakonika?
Zna li se ko je autor prvog serijatskog Zakonika?
0
Re: Halal i haram u islamu
Iz ovog nesto obimnijeg teksta, preuzeo sam samo ono sto mislim da je ustvari sustina i najbolje opisuje sta su zapravo halal i haram. Iz ovog teksta se moze vidjeti, da i nije bas tesko utvrditi sta je halal a sta haram. Preciznije, sve ono sto je u Kur'anu oznaceno kao jedno ili drugo.
Naravno, tu su i sahih hadisi (sunnet), koji neke stvari pomenute u Kur'anu, preciznije i detaljnije objasnjava (na kraju, to i jeste bila misija poslanika Muhameda s.a.vs., da prenese Kur'an i da ga ljudima objasni).
Ako neko kaze da u nekom hadisu poslanik s.a.v.s pominje neke zabrane koje nisu izricito pomenute u Kur'anu, onda je veoma vazno da se podsjetimo da Kur'an kategoricno naredjuje da slusamo poslanika Muhameda s.a.v.s. Zaista je mnogo ajeta koji ovo podrzavaju, a navescu samo jedan:
"On ne govori po hiru svome - to je samo Objava koja mu se obznanjuje, uči ga Jedan ogromne snage,..." .
Ovdje se ne misli samo na Kur'an. Tako da imamo mnogo kudsi hadisa (Allahov govor, ne poslanikov, ali, koji nije sastavni dio Kur'ana), koje je prenio Muhamed a.s. Sve sto tu stoji, pa i sahih hadisima, je obavezno da se prihvati, jer, ponovo napominjem - Kur'an je kategorican oko poslusnosti onome sto nam je Poslanik rekao, oporucio, naredio.
Naravno, tu su i sahih hadisi (sunnet), koji neke stvari pomenute u Kur'anu, preciznije i detaljnije objasnjava (na kraju, to i jeste bila misija poslanika Muhameda s.a.vs., da prenese Kur'an i da ga ljudima objasni).
Ako neko kaze da u nekom hadisu poslanik s.a.v.s pominje neke zabrane koje nisu izricito pomenute u Kur'anu, onda je veoma vazno da se podsjetimo da Kur'an kategoricno naredjuje da slusamo poslanika Muhameda s.a.v.s. Zaista je mnogo ajeta koji ovo podrzavaju, a navescu samo jedan:
"On ne govori po hiru svome - to je samo Objava koja mu se obznanjuje, uči ga Jedan ogromne snage,..." .
Ovdje se ne misli samo na Kur'an. Tako da imamo mnogo kudsi hadisa (Allahov govor, ne poslanikov, ali, koji nije sastavni dio Kur'ana), koje je prenio Muhamed a.s. Sve sto tu stoji, pa i sahih hadisima, je obavezno da se prihvati, jer, ponovo napominjem - Kur'an je kategorican oko poslusnosti onome sto nam je Poslanik rekao, oporucio, naredio.
0
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Re: Halal i haram u islamu
Tako je. S tim, da ima stvari koje u biti nisu zabranjene, ali, trebali bi se truditi da ih ne radimo (recimo razvod - "Allahu najmrze" dozvoljeno djelo, i sl).
Sto se tice autorstva Serijata, iz teksta je jasno da je u konacnici autor Allah, s time, da su sva nova pitanja (koje nisu ni postojala u vrijeme Objave), trazila i islamski odgovor na to, to su onda mnogi ucenjaci sebi dali u zadatak, proucavajuci tekst Kur'ana (i hadise), koji bi generalno mogli da se primijene na to pitanje. Najbolji primjer za to (posto sam i sam hanefijskog mezheba) je imam Ebu Hanifa i njegova primjena kijjasa, analogije.
Naravno, svi ucenjaci su izbjegavali da nesto olako proglase haramom ili halalom. Ali, svako novo vrijeme je donosilo i nova pitanja. Danas, u nedostatku direktnog odgovora u Kur'anu ili hadisima, najcesce se primjenjuje koncenzus ucenjaka, po datom pitanju.
0
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Re: Halal i haram u islamu
Tacno si osjetio na sta mislim, na ta nova pitanja, i jasno mi je stav henefijskih ucenjaka, ali u Islamu nije zabranjrno propitivanje, na taj nacin razumjrvamo bolje, jasnije i cvrsci sno u svom.imanu. Bar ja.Fatih je napisao/la: ↑01 maj 2021, 12:24Tako je. S tim, da ima stvari koje u biti nisu zabranjene, ali, trebali bi se truditi da ih ne radimo (recimo razvod - "Allahu najmrze" dozvoljeno djelo, i sl).
Sto se tice autorstva Serijata, iz teksta je jasno da je u konacnici autor Allah, s time, da su sva nova pitanja (koje nisu ni postojala u vrijeme Objave), trazila i islamski odgovor na to, to su onda mnogi ucenjaci sebi dali u zadatak, proucavajuci tekst Kur'ana (i hadise), koji bi generalno mogli da se primijene na to pitanje. Najbolji primjer za to (posto sam i sam hanefijskog mezheba) je imam Ebu Hanifa i njegova primjena kijjasa, analogije.
Naravno, svu ucenjaci su izbjegavali da nesto olako proglase haramom ili halalom. Ali, svako novo vrijeme je donosilo i nova pitanja. Danas, u nedostatku direktnog odgovora u Kur'anu ili hadisima, najcesce se primjenjuje koncensus ucenjaka, po datom pitanju.
Zato se cesto pitam , kako je izricito zabranjeno ozeniti dijete pomajke, koja ni po crmu nije rod, a dijete amidze nije. Bar nuje navedeno da je zabranjeno.
1
1
Re: Halal i haram u islamu
Nadam se da sam dobro razumio. Mislis na djecu od dvije razlicite majke, ali koje je odgojila jedna, znaci maceha jednom od djece? U tom slucaju, zabrana se odnosi na "srodnost po mlijeku", koja u islamu ima isti status kao krvno srodstvo. Ako sam pogresno razumio, haberi.Iskra je napisao/la: ↑01 maj 2021, 12:37Tacno si osjetio na sta mislim, na ta nova pitanja, i jasno mi je stav henefijskih ucenjaka, ali u Islamu nije zabranjrno propitivanje, na taj nacin razumjrvamo bolje, jasnije i cvrsci sno u svom.imanu. Bar ja.Fatih je napisao/la: ↑01 maj 2021, 12:24
Tako je. S tim, da ima stvari koje u biti nisu zabranjene, ali, trebali bi se truditi da ih ne radimo (recimo razvod - "Allahu najmrze" dozvoljeno djelo, i sl).
Sto se tice autorstva Serijata, iz teksta je jasno da je u konacnici autor Allah, s time, da su sva nova pitanja (koje nisu ni postojala u vrijeme Objave), trazila i islamski odgovor na to, to su onda mnogi ucenjaci sebi dali u zadatak, proucavajuci tekst Kur'ana (i hadise), koji bi generalno mogli da se primijene na to pitanje. Najbolji primjer za to (posto sam i sam hanefijskog mezheba) je imam Ebu Hanifa i njegova primjena kijjasa, analogije.
Naravno, svu ucenjaci su izbjegavali da nesto olako proglase haramom ili halalom. Ali, svako novo vrijeme je donosilo i nova pitanja. Danas, u nedostatku direktnog odgovora u Kur'anu ili hadisima, najcesce se primjenjuje koncensus ucenjaka, po datom pitanju.
Zato se cesto pitam , kako je izricito zabranjeno ozeniti dijete pomajke, koja ni po crmu nije rod, a dijete amidze nije. Bar nuje navedeno da je zabranjeno.
0
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Re: Halal i haram u islamu
Nauka je dokazala da dvoje djece , dojene od iste majke dijele 14% zajednickih gena.Fatih je napisao/la: ↑01 maj 2021, 12:50Nadam se da sam dobro razumio. Mislis na djecu od dvije razlicite majke, ali koje je odgojila jedna, znaci maceha jednom od djece? U tom slucaju, zabrana se odnosi na "srodnost po mlijeku", koja u islamu ima isti status kao krvno srodstvo. Ako sam pogresno razumio, haberi.Iskra je napisao/la: ↑01 maj 2021, 12:37
Tacno si osjetio na sta mislim, na ta nova pitanja, i jasno mi je stav henefijskih ucenjaka, ali u Islamu nije zabranjrno propitivanje, na taj nacin razumjrvamo bolje, jasnije i cvrsci sno u svom.imanu. Bar ja.
Zato se cesto pitam , kako je izricito zabranjeno ozeniti dijete pomajke, koja ni po crmu nije rod, a dijete amidze nije. Bar nuje navedeno da je zabranjeno.
Mislim na dojilju kao.pomajku.
2
2
Re: Halal i haram u islamu
Da, u slucaju da su djeca cak i jednom podojena od iste zene, taj brak nije dozvoljen (smatraju se bratom i sestrom).Iskra je napisao/la: ↑01 maj 2021, 12:52Nauka je dokazala da dvoje djece , dojene od iste majke dijele 14% zajednickih gena.Fatih je napisao/la: ↑01 maj 2021, 12:50
Nadam se da sam dobro razumio. Mislis na djecu od dvije razlicite majke, ali koje je odgojila jedna, znaci maceha jednom od djece? U tom slucaju, zabrana se odnosi na "srodnost po mlijeku", koja u islamu ima isti status kao krvno srodstvo. Ako sam pogresno razumio, haberi.
Mislim na dojilju kao.pomajku.
2
2
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
- Crvena Nit
- Etablirani član
- Reactions: 2221
- Postovi: 4324
- Pridružen/a: 14 feb 2021, 19:59
- Lokacija: Jadrolinijska
Re: Halal i haram u islamu
Suštinski, šerijat je vjersko pravo ili normativni aspekt islama, utemeljen na glavnim islamskim vrelima Kur'anu, Sunnetu, Idžma-u i označava sveukupnost pravila, odredbi, učenja i vrijednosti koje su dužni slijediti i u svakodnevnoj praksi primjenjivati svi muslimani. Razradom, klasificiranjem i definiranjem šerijatskih normi bavi se islamsko-pravna znanost koja se zove Fikh, u doslovnom prijevodu razumijevanje vjere, odnosno njezini poznavatelji fakihi (islamski pravnici) koji nude najbolja moguća rješenja i okvire za implementaciju šerijatskih normi. Umni napor kojeg poduzimaju fakihi da bi izveli pravila šerijata iz temeljnih islamskih vrela naziva se idžtihad.Fatih je napisao/la: ↑01 maj 2021, 12:24Tako je. S tim, da ima stvari koje u biti nisu zabranjene, ali, trebali bi se truditi da ih ne radimo (recimo razvod - "Allahu najmrze" dozvoljeno djelo, i sl).
Sto se tice autorstva Serijata, iz teksta je jasno da je u konacnici autor Allah, s time, da su sva nova pitanja (koje nisu ni postojala u vrijeme Objave), trazila i islamski odgovor na to, to su onda mnogi ucenjaci sebi dali u zadatak, proucavajuci tekst Kur'ana (i hadise), koji bi generalno mogli da se primijene na to pitanje. Najbolji primjer za to (posto sam i sam hanefijskog mezheba) je imam Ebu Hanifa i njegova primjena kijjasa, analogije.
Naravno, svi ucenjaci su izbjegavali da nesto olako proglase haramom ili halalom. Ali, svako novo vrijeme je donosilo i nova pitanja. Danas, u nedostatku direktnog odgovora u Kur'anu ili hadisima, najcesce se primjenjuje koncenzus ucenjaka, po datom pitanju.
2
2
Re: Halal i haram u islamu
Haram je da ove godine Hadz kosta 12 000 KM!!!
0
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.
Re: Halal i haram u islamu
Cula sam da je jeftinije kad se ide iz zemalja EU.
Nema mi to logike nikakve. .
Obzirom da sad sama zarađujem ja otvaram sebi stedni fond, iduće godine mozda ali 2024 abd idem sigurno.
Inače, kakav je tvoj stav o sredstvima poklonjenim u svrhu obavljanja hadža. Meni nekako to nije to. Ne znam.opet...
1
1
Re: Halal i haram u islamu
Malo je reci al sramota zaista, hadz postao samo za bogate ne za ljude koji žude.
1
1
"Kimsenin fark edemeyeceği detayları görmeyi çok severim."
Re: Halal i haram u islamu
Nema nikakve zapreke da se poklonjena sredstva koriste u svrhu hadza.Iskra je napisao/la: ↑22 maj 2022, 08:20Cula sam da je jeftinije kad se ide iz zemalja EU.
Nema mi to logike nikakve. .
Obzirom da sad sama zarađujem ja otvaram sebi stedni fond, iduće godine mozda ali 2024 abd idem sigurno.
Inače, kakav je tvoj stav o sredstvima poklonjenim u svrhu obavljanja hadža. Meni nekako to nije to. Ne znam.opet...
0
Tokom cijelog tvog zvota, u tebi se bore dva vuka, dobar i zao. Pobijedice onaj koga vise hranis.